Page 6 - Dijital KobiEfor Ocak 2025
P. 6

CRM



          yaçlarına hızlıca cevap verebiliyor ve  araya toplayıp kolayca takip edebilmek   recini kolaylaştıran CRM, kontak yöne-
          buna bağlı olarak satış süreçlerini  mümkün. Böylece müşterilerle ileti-  timi, satış süreci yönetimi, servis yö-
          hızlandırabiliyor.             şim daha nitelikli hale geliyor ve onlara   netimi, kampanya yönetimi gibi
            l Satışı kolaylaştırıyor: CRM ile   daha iyi hizmet sunulabiliyor.   hizmetler sunuyor. CRM yalnızca bir
          müşteri klasik anlamda genellenmi-  l Potansiyel müşteriler yakalana-  müşteri veri tabanı olarak değil, pa-
          yor, analiz yapılabildiği için detaylara   biliyor: CRM ile potansiyel müşteriler,   zarlama faaliyetlerine yardım eden
          iniliyor. Satış aşamasında CRM ile   mevcut müşteriler gibi kategorilendi-  araçları da etkin çalıştıran platform-
          müşterilerin tüm satın alma alışkan-  rilebiliyor, etkileşimleri takip edilerek   lardır. CRM yazılımları müşteri takip
          lıkları ve detayları bilindiğinden, satış   ürün, hizmet veya işletmeyle kurulan   programı olarak da şirketlere müşteri
          işlemi kolaylaşıyor.           ilişkiler analiz edilebiliyor. CRM, potan-  ilişkileri yönetiminde kolaylık sunuyor.
            l Veriler satışa dönüşüyor,   siyel müşterilere ulaşılmasını, var olan   • Satış sürecini optimize ediyor:
          pazarlama ve satış becerileri artıyor:   müşterilere yeni sadık müşteriler ek-  Satış işlemlerini hızlandıran, satış eki-
          Verileri satışa dönüştüren CRM, karlı-  lenmesine de yardımcı oluyor.   binin performansını anlık izlenmesini
          lığı, satış artışını, pazarlama becerisini   l Daha fazla müşteri ve daha ve   sağlayan CRM, pazarlama aşama-
          güçlendiriyor. CRM ile şirket, müşteriyi   fazla karlılık: Müşteriyi düzenli, etkili,  sında, işlemi otomatik hale getirerek
          dinleyen, anlayan ve isteklerine hızla   verimli dinlemek ve iletişim; dolayı-  satış personelini tüm kampanya bilgi-
          cevap veren, potansiyel müşterilere   sıyla etkin ve karlı bir ‘Müşteri İlişkileri   lerine ve çapraz satışa yönlendiriyor,
          ulaşarak var olan müşterilerine yeni                           satış sürecini optimize ediyor.
                                                                            l Zaman, maliyet tasarrufu, hız ve
                                                                         verimlilik: CRM ile bilgiler müşterinin
                                                                         ihtiyacına uygun sınıflandırıldığından,
                                                                         özellikle satış ve pazarlama persone-
                                                                         linin gün içinde zaman kaybetmesi ön-
                                                                         leniyor. Zaman, maliyet tasarrufu, hız
                                                                         ve verimlilik sunuyor.
                                                                            l Stratejik yönetimi kolaylaştırıyor,
                                                                         kurumsal hafıza oluşuyor: Müşteri,
                                                                         tedarikçi ve satış verilerinin organize
                                                                         edilmesiyle stratejik yönetim kolayla-
                                                                         şıyor. Kurumsal bir hafıza oluşturarak
                                                                         var olan ve potansiyel müşterileri, te-
                                                                         darikçi ve dağıtım kanallarını gruplan-
                                                                         dırmayı ve detaylandırmayı, dolayısıyla
                                                                         müşteri ilişkilerini verimli, etkin ve
                                                                         karlılıkla yönetmeyi sağlıyor.
                                                                            l Kurum kültürü ve işleyişin kalıcı
                                         Yönetimi’ için şirketlerin CRM yazılım-
          sadık müşteriler ekleyen, ürünleri ara-  ları kullanması gerekiyor. İyi bir CRM   olmasına yardım: CRM teknolojileriyle
          sında çapraz satış gerçekleştiren ve si-                       müşteri bilgilerini tüm işletmenin iste-
                                         uygulamasıyla kurulmuş müşteri ser-
          parişleri hızla satışa dönüştüren bir                          diği zaman ulaşıp yönetebileceği şekilde
                                         visi, firma açısından daha fazla müş-
          kurum haline geliyor. Pazarlama sü-  teri ve daha fazla karlılık demek.   saklamak mümkün; böylece sistem,
          reçlerini de optimize eden CRM çö-                             personel ve organizasyon yapısı gibi de-
                                            l Daha verimli müşteri hizmetle-
          zümleri ile kolayca kampanya                                   ğişkenlerden bağımsız çalışıyor.
                                         riyle ürün ve hizmet kalitesi artıyor:
          oluşturulup yönetilebiliyor, alınan ak-                           l CRM çözümleri, operasyonel ve-
          siyonların şirkete nasıl geri dönüş sağ-  CRM çözümleriyle müşteri hizmetleri   rimliliği de artırıyor: Müşteri hizmet-
          ladığı saptanabiliyor.         ve çağrı merkezinde her zaman doğru   leri ve çağrı merkezi ekipleri, güncel ve
            l Şirket gelirlerini artırıyor: CRM   ve güncel müşteri bilgileri üzerinden   doğru müşteri verilerine hızlıca ulaşa-
          çözümleri, çapraz satış ve ek satış fır-  çalışılıyor. Böylece işletmenin bilgilen-  rak daha kaliteli ve verimli hizmet su-
          satlarını da artırarak şirketin gelirini   dirme, yönlendirme, ürün ve hizmet   nabiliyorlar. Bu, müşteri deneyimini
          artırmaya yardımcı oluyor. CRM ile şir-  sunma kalitesi artıyor.   iyileştirirken, müşteri memnuniyetini
          ketler siparişleri hızla satışa dönüştü-  l Sürdürülebilir müşteri ilişkile-  artırıyor. Satış ekibinin performansı
          ren bir kurum haline geliyor.    riyle müşteri yönetiminde kolaylık   anlık izlenebiliyor, bununla birlikte, pa-
            l Karlılığı artırıyor: CRM ile temel   sağlanıyor: CRM ile müşterilerden alı-  zarlama süreçleri otomatikleştirilerek
          amaç; karlılığı arttırmaktır.   nan tüm bilgiler ve onlarla etkileşimler   satış süreci hızlandırılabiliyor, satış
            l Mevcut müşterilerle daha iyi ile-  kayıt altına alınıyor. Böylece müşteri-  personelini tüm kampanya bilgilerine
          tişim kuruluyor: CRM çözümleriyle   lerle sürdürülebilir ilişkiler kuruluyor   ve çapraz satışa yönlendiriyor, satış sü-
          şirketin tüm müşteri etkileşimlerini bir   ve işletme karlılığı artırılıyor. Kayıt sü-  recini optimize ediyor.
          6  KobiEfor Dijital Ocak 2025
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11