Page 6 - Dijital KobiEfor Ocak 2025
P. 6
CRM
yaçlarına hızlıca cevap verebiliyor ve araya toplayıp kolayca takip edebilmek recini kolaylaştıran CRM, kontak yöne-
buna bağlı olarak satış süreçlerini mümkün. Böylece müşterilerle ileti- timi, satış süreci yönetimi, servis yö-
hızlandırabiliyor. şim daha nitelikli hale geliyor ve onlara netimi, kampanya yönetimi gibi
l Satışı kolaylaştırıyor: CRM ile daha iyi hizmet sunulabiliyor. hizmetler sunuyor. CRM yalnızca bir
müşteri klasik anlamda genellenmi- l Potansiyel müşteriler yakalana- müşteri veri tabanı olarak değil, pa-
yor, analiz yapılabildiği için detaylara biliyor: CRM ile potansiyel müşteriler, zarlama faaliyetlerine yardım eden
iniliyor. Satış aşamasında CRM ile mevcut müşteriler gibi kategorilendi- araçları da etkin çalıştıran platform-
müşterilerin tüm satın alma alışkan- rilebiliyor, etkileşimleri takip edilerek lardır. CRM yazılımları müşteri takip
lıkları ve detayları bilindiğinden, satış ürün, hizmet veya işletmeyle kurulan programı olarak da şirketlere müşteri
işlemi kolaylaşıyor. ilişkiler analiz edilebiliyor. CRM, potan- ilişkileri yönetiminde kolaylık sunuyor.
l Veriler satışa dönüşüyor, siyel müşterilere ulaşılmasını, var olan • Satış sürecini optimize ediyor:
pazarlama ve satış becerileri artıyor: müşterilere yeni sadık müşteriler ek- Satış işlemlerini hızlandıran, satış eki-
Verileri satışa dönüştüren CRM, karlı- lenmesine de yardımcı oluyor. binin performansını anlık izlenmesini
lığı, satış artışını, pazarlama becerisini l Daha fazla müşteri ve daha ve sağlayan CRM, pazarlama aşama-
güçlendiriyor. CRM ile şirket, müşteriyi fazla karlılık: Müşteriyi düzenli, etkili, sında, işlemi otomatik hale getirerek
dinleyen, anlayan ve isteklerine hızla verimli dinlemek ve iletişim; dolayı- satış personelini tüm kampanya bilgi-
cevap veren, potansiyel müşterilere sıyla etkin ve karlı bir ‘Müşteri İlişkileri lerine ve çapraz satışa yönlendiriyor,
ulaşarak var olan müşterilerine yeni satış sürecini optimize ediyor.
l Zaman, maliyet tasarrufu, hız ve
verimlilik: CRM ile bilgiler müşterinin
ihtiyacına uygun sınıflandırıldığından,
özellikle satış ve pazarlama persone-
linin gün içinde zaman kaybetmesi ön-
leniyor. Zaman, maliyet tasarrufu, hız
ve verimlilik sunuyor.
l Stratejik yönetimi kolaylaştırıyor,
kurumsal hafıza oluşuyor: Müşteri,
tedarikçi ve satış verilerinin organize
edilmesiyle stratejik yönetim kolayla-
şıyor. Kurumsal bir hafıza oluşturarak
var olan ve potansiyel müşterileri, te-
darikçi ve dağıtım kanallarını gruplan-
dırmayı ve detaylandırmayı, dolayısıyla
müşteri ilişkilerini verimli, etkin ve
karlılıkla yönetmeyi sağlıyor.
l Kurum kültürü ve işleyişin kalıcı
Yönetimi’ için şirketlerin CRM yazılım-
sadık müşteriler ekleyen, ürünleri ara- ları kullanması gerekiyor. İyi bir CRM olmasına yardım: CRM teknolojileriyle
sında çapraz satış gerçekleştiren ve si- müşteri bilgilerini tüm işletmenin iste-
uygulamasıyla kurulmuş müşteri ser-
parişleri hızla satışa dönüştüren bir diği zaman ulaşıp yönetebileceği şekilde
visi, firma açısından daha fazla müş-
kurum haline geliyor. Pazarlama sü- teri ve daha fazla karlılık demek. saklamak mümkün; böylece sistem,
reçlerini de optimize eden CRM çö- personel ve organizasyon yapısı gibi de-
l Daha verimli müşteri hizmetle-
zümleri ile kolayca kampanya ğişkenlerden bağımsız çalışıyor.
riyle ürün ve hizmet kalitesi artıyor:
oluşturulup yönetilebiliyor, alınan ak- l CRM çözümleri, operasyonel ve-
siyonların şirkete nasıl geri dönüş sağ- CRM çözümleriyle müşteri hizmetleri rimliliği de artırıyor: Müşteri hizmet-
ladığı saptanabiliyor. ve çağrı merkezinde her zaman doğru leri ve çağrı merkezi ekipleri, güncel ve
l Şirket gelirlerini artırıyor: CRM ve güncel müşteri bilgileri üzerinden doğru müşteri verilerine hızlıca ulaşa-
çözümleri, çapraz satış ve ek satış fır- çalışılıyor. Böylece işletmenin bilgilen- rak daha kaliteli ve verimli hizmet su-
satlarını da artırarak şirketin gelirini dirme, yönlendirme, ürün ve hizmet nabiliyorlar. Bu, müşteri deneyimini
artırmaya yardımcı oluyor. CRM ile şir- sunma kalitesi artıyor. iyileştirirken, müşteri memnuniyetini
ketler siparişleri hızla satışa dönüştü- l Sürdürülebilir müşteri ilişkile- artırıyor. Satış ekibinin performansı
ren bir kurum haline geliyor. riyle müşteri yönetiminde kolaylık anlık izlenebiliyor, bununla birlikte, pa-
l Karlılığı artırıyor: CRM ile temel sağlanıyor: CRM ile müşterilerden alı- zarlama süreçleri otomatikleştirilerek
amaç; karlılığı arttırmaktır. nan tüm bilgiler ve onlarla etkileşimler satış süreci hızlandırılabiliyor, satış
l Mevcut müşterilerle daha iyi ile- kayıt altına alınıyor. Böylece müşteri- personelini tüm kampanya bilgilerine
tişim kuruluyor: CRM çözümleriyle lerle sürdürülebilir ilişkiler kuruluyor ve çapraz satışa yönlendiriyor, satış sü-
şirketin tüm müşteri etkileşimlerini bir ve işletme karlılığı artırılıyor. Kayıt sü- recini optimize ediyor.
6 KobiEfor Dijital Ocak 2025