Page 4 - Dijital KobiEfor Ocak 2025
P. 4
CRM
Teknolojiyle güçlenen ‘ak ll ’ mü teri ili kileri: CRM
Müşteri verilerini toplamak, analiz etmek ve bu verileri kullanarak müşteri ilişkilerini
geliştirmek için kullanılan strateji ve süreçler bütünü olarak tanımlanan CRM (Customer
Relationship Management-Müşteri İlişkileri Yönetimi), işletmelerin müşteri ilişkilerini daha hızlı,
verimli, kaliteli, karlı ve ‘akıllı’ yönetmesine imkan sunarak, rekabet gücü kazanıyor,
sürdürülebilir büyümesine yardımcı oluyor.
üşteri odaklı iş yapış biçimle- satışları artırmasını, kısaca; müşteri lerin bir diğer avantajı da güncelleme-
rinin giderek daha önemli ilişkilerini daha hızlı, verimli, kaliteli, lerin ve bakımların bulut hizmet sağla-
Mhale geldiği günümüzde, karlı yönetmesine olanak sunuyor, on- yıcıları tarafından yapılması. Bu da
CRM (Customer Relationship Mana- lara rekabet gücü kazandırıyor ve uzun işletmelerin bu maliyetleri kendi bün-
gement-Müşteri İlişkileri Yönetimi) çö- vadede sürdürülebilir büyümesine yelerinde üstlenmek zorunda kalma-
zümleri şirketlerin her ölçekte başarılı yardımcı oluyor. malarını olanak tanıyor. Ayrıca,
büyümesine ve sürdürülebilirliğine işletmeler veri güvenliğini artırırken;
katkıda bulunuyor. Teknolojik geliş- Bulut tabanlı CRM sistemlere sürekli erişim sağlıyor, böy-
melerle desteklenen CRM çözümleri, çözümlerinin yükselişi lece hem verimli hem de güvenli bir
müşteri verilerini etkin bir şekilde top- Son yıllarda bulut tabanlı teknoloji- müşteri ilişkileri yönetimi gerçekleşti-
layıp analiz ederek bu veriler üzerin- lerin yükselişinin CRM çözümlerini rilebiliyor.
den stratejiler geliştirmeye yardımcı daha erişebilir hale getirdiğini kayde-
oluyor. Bu da şirketlerin müşterileriyle den uzmanlar, büyük ölçekli işletme- Yeni nesil teknolojilerin
daha iyi ilişkiler kurmasını, müşteri lerden KOBİ’lere her ölçekteki CRM üzerindeki etkisi
memnuniyetini artırmasını ve nihaye- işletmenin CRM çözümlerinden yarar- Yeni nesil teknolojiler, CRM çözüm-
tinde satışlarını yükseltmesini sağlıyor. lanarak müşteri ilişkilerini daha etkin lerinin işlevselliğini büyük ölçüde artı-
Müşteri verilerini toplamak, analiz yönettiğine dikkat çekiyor. Bulut tabanlı rıyor. Yapay Zeka (AI) Teknolojileri,
etmek ve bu verileri kullanarak müş- CRM çözümleri, işletmelerin altyapı ve Makine Öğrenimi (ML), Derin Öğrenme
teri ilişkilerini geliştirmek, müşteri et- bakım maliyetlerini düşürürken; veriye (DL), Bulut (Cloud) Bilişim Teknolojileri,
kileşimini yönetmek için kullanılan her yerden erişim imkanı sunuyor. Böy- Nesnelerin İnterneti (IoT), Büyük Veri
strateji ve süreçler bütünü olan CRM, lece bu sistemler, sahada çalışan ekip- (Big Data), Veri Analitiği, Robotik Süreç
müşteri odaklı bir yaklaşımla işletme- lerin de mobil olarak CRM verilerine Otomasyonu (RPA), Akıllı Asistanlar
lerin müşterileriyle daha etkili iletişim ulaşmalarını ve daha hızlı aksiyon al- gibi teknolojiler, müşteri segmantas-
kurmasını, müşteri memnuniyetini ve malarını sağlıyor. Bulut tabanlı sistem- yonu, satış tahmini, kişiselleştirilmiş
4 KobiEfor Dijital Ocak 2025