Page 4 - Dijital KobiEfor Ocak 2025
P. 4

CRM



           Teknolojiyle güçlenen ‘ak ll ’ mü teri ili kileri: CRM



                Müşteri verilerini toplamak, analiz etmek ve bu verileri kullanarak müşteri ilişkilerini
             geliştirmek için kullanılan strateji ve süreçler bütünü olarak tanımlanan CRM (Customer
          Relationship Management-Müşteri İlişkileri Yönetimi), işletmelerin müşteri ilişkilerini daha hızlı,
                verimli, kaliteli, karlı ve ‘akıllı’ yönetmesine imkan sunarak, rekabet gücü kazanıyor,
                                   sürdürülebilir büyümesine yardımcı oluyor.

































                  üşteri odaklı iş yapış biçimle-  satışları artırmasını, kısaca; müşteri   lerin bir diğer avantajı da güncelleme-
                rinin giderek daha önemli   ilişkilerini daha hızlı, verimli, kaliteli,   lerin ve bakımların bulut hizmet sağla-
          Mhale geldiği günümüzde,       karlı yönetmesine olanak sunuyor, on-  yıcıları tarafından yapılması. Bu da
          CRM (Customer Relationship Mana-  lara rekabet gücü kazandırıyor ve uzun   işletmelerin bu maliyetleri kendi bün-
          gement-Müşteri İlişkileri Yönetimi) çö-  vadede sürdürülebilir büyümesine   yelerinde üstlenmek zorunda kalma-
          zümleri şirketlerin her ölçekte başarılı   yardımcı oluyor.    malarını olanak tanıyor. Ayrıca,
          büyümesine ve sürdürülebilirliğine                             işletmeler veri güvenliğini artırırken;
          katkıda bulunuyor. Teknolojik geliş-  Bulut tabanlı CRM        sistemlere sürekli erişim sağlıyor, böy-
          melerle desteklenen CRM çözümleri,  çözümlerinin yükselişi     lece hem verimli hem de güvenli bir
          müşteri verilerini etkin bir şekilde top-  Son yıllarda bulut tabanlı teknoloji-  müşteri ilişkileri yönetimi gerçekleşti-
          layıp analiz ederek bu veriler üzerin-  lerin yükselişinin CRM çözümlerini   rilebiliyor.
          den stratejiler geliştirmeye yardımcı   daha erişebilir hale getirdiğini kayde-
          oluyor. Bu da şirketlerin müşterileriyle   den uzmanlar, büyük ölçekli işletme-  Yeni nesil teknolojilerin
          daha iyi ilişkiler kurmasını, müşteri   lerden KOBİ’lere her ölçekteki  CRM üzerindeki etkisi
          memnuniyetini artırmasını ve nihaye-  işletmenin CRM çözümlerinden yarar-  Yeni nesil teknolojiler, CRM çözüm-
          tinde satışlarını yükseltmesini sağlıyor.    lanarak müşteri ilişkilerini daha etkin   lerinin işlevselliğini büyük ölçüde artı-
            Müşteri verilerini toplamak, analiz   yönettiğine dikkat çekiyor. Bulut tabanlı   rıyor. Yapay Zeka (AI) Teknolojileri,
          etmek ve bu verileri kullanarak müş-  CRM çözümleri, işletmelerin altyapı ve   Makine Öğrenimi (ML), Derin Öğrenme
          teri ilişkilerini geliştirmek, müşteri et-  bakım maliyetlerini düşürürken; veriye   (DL), Bulut (Cloud) Bilişim Teknolojileri,
          kileşimini yönetmek için kullanılan   her yerden erişim imkanı sunuyor. Böy-  Nesnelerin İnterneti (IoT), Büyük Veri
          strateji ve süreçler bütünü olan CRM,   lece bu sistemler, sahada çalışan ekip-  (Big Data), Veri Analitiği, Robotik Süreç
          müşteri odaklı bir yaklaşımla işletme-  lerin de mobil olarak CRM verilerine   Otomasyonu (RPA), Akıllı Asistanlar
          lerin müşterileriyle daha etkili iletişim   ulaşmalarını ve daha hızlı aksiyon al-  gibi teknolojiler, müşteri segmantas-
          kurmasını, müşteri memnuniyetini ve   malarını sağlıyor. Bulut tabanlı sistem-  yonu, satış tahmini, kişiselleştirilmiş
          4  KobiEfor Dijital Ocak 2025
   1   2   3   4   5   6   7   8   9