Page 5 - Dijital KobiEfor Ocak 2025
P. 5
hizmetler sunarak CRM’in daha akıllı,
verimli ve etkili çalışmasını sağlıyor. Bu
teknolojilerle donatılmış CRM çözüm-
leri, şirketlerin hedef kitlelerine daha
doğru hitap etmelerini sağlıyor.
Özellikle Yapay Zeka (AI) ve Makine
Öğrenimi (ML), CRM çözümlerini daha
güçlü hale getiriyor. Bu teknolojiler,
müşteri davranışlarını analiz ederek
satış tahminleri yapabiliyor ve müşte-
rilerin gelecekteki ihtiyaçlarını önceden
tahmin edebiliyor. Akıllı CRM Otomas-
yonu, veri girişini kolaylaştırmanın yanı
sıra müşteri ihtiyaçlarını tahmin edip
bu ihtiyaçlara yönelik çözümler sun-
sağlıyor. Akıllı Otomasyon-Al ve RPA’nın Rekabetçi ve
masıyla da öne çıkıyor.
birleşiminden oluşan Akıllı CRM Oto- sürdürülebilir büyüme
Bu da şirketlere, müşteri beklenti-
masyonu, veri girişlerinin yanı sıra CRM çözümleri, işletmelere reka-
lerine göre hızlıca aksiyon alma fırsatı
müşteri segmentasyonu, sezgisel aday betçi ve sürdürülebilir bir büyüme
veriyor. Ayrıca CRM ile entegre edilen
müşteri puanlama ve satış tahmini gibi avantajı da sunuyor. Şirketler, müşteri
akıllı asistanlar, müşteri hizmetleri sü-
reçlerini daha verimli hale getiriyor ve karmaşık süreçleri de otomatikleştir- odaklı yaklaşımlarını doğru şekilde
meye imkan sunuyor.
her müşteriye kişiselleştirilmiş dene- benimseyerek pazarda daha güçlü bir
konum elde edebilme imkanına sahip.
yimler sunuyor. CRM çözümleri, müş- Satış süreçlerinin
teriyle ilk temas anından satışa ve kolaylaştırılması Satışların artırılması, müşteri mem-
tahsilata kadar tüm süreçleri tek bir nuniyetinin yükseltilmesi ve verimli iş
CRM çözümleri, satış süreçlerini süreçleri, işletmelerin sektördeki ra-
platformda yönetebilmeyi sağlıyor.
optimize etmede büyük rol oynuyor. kiplerine göre avantajlı bir konumda
AI, ML, DL, Büyük Veri, IoT, IIoT (En-
düstriyel Nesnelerin İnterneti), Bulut Özellikle; satış personelinin tüm kam- olmasını sağlıyor. Doğru verilerin sağ-
panya bilgilerine kolayca ulaşabilmesi,
Bilişim Teknolojileri, İş Zekası (BI), ladığı içgörüler, şirketlerin gelecekteki
satış sürecini hızlandırıyor ve verimliliği stratejilerini belirlerken daha bilinçli
Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Ger-
artırıyor. CRM yazılımları, çapraz satış adımlar atmalarına yardımcı oluyor.
çeklik (AR) Teknolojileri, Metaverse,
stratejilerini de etkili yönetmeye imkan Uzmanlar, müşteri ilişkilerini yönet-
RPA, ERP (Kurumsal Kaynak Planla-
veriyor. Satış ekibinin performansını mek için önemli bir araç olan CRM’in,
ması), PLM (Ürün Yaşam Döngüsü),
anlık izlemek, satış hedeflerine ulaşıl- büyük ölçekli şirketlerden KOBİ’lere
MRP (Malzeme Kaynak Planlaması),
SCM (Tedarik Zinciri Yönetimi) gibi çö- masını kolaylaştırıyor. Veri tabanına da- her ölçekteki şirketin müşteri memnu-
yanarak yapılan analizler, satış
zümlerle CRM çözümlerinin entegras- niyetini artırmasına, satışlarını yükselt-
tahminlerinin doğru yapılmasına ola- mesine, operasyonel verimliliklerini
yonunun sağlanabilmesi, müşteri
nak tanıyor ve satış stratejilerinin doğru artırmasına ve sürdürülebilir büyüme
ilişkileri yönetiminde şirketlere karlılık,
yönlendirilmesini sağlıyor. sağlamasına yardımcı olduğunu anla-
hız, güvenlik, kalite ve verimlilik artışı
tıyor. Yeni nesil teknolojilerle güçlendi-
rilmiş CRM çözümleri, şirketlere hem
CRM nedir? günümüz iş dünyasında hem de gele-
CRM (Customer Relationship Management-Müşteri İlişkileri Yönetimi); cekteki zorluklarla başa çıkabilmek
“Bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterileriyle etkileşimini yönetmek için için stratejik bir avantaj sunuyor.
bir yaklaşım” olarak tanımlanıyor. Bir başka tanıma göre; “Bir şirketin mevcut
ve potansiyel müşterileriyle ilgili bilgileri yönetmesine, izlemesine ve depola- CRM’in işletmelere
masına yardımcı olan, tümleşik ve veri temelli yazılım çözümlerinden oluşan sağladığı faydalar
bir set.” Bir diğer tanımsa şöyle: “Firmaların var olan veya potansiyel müşte- l Şirketlere özel hizmetler: CRM
rileriyle kurdukları ilişkiyi en verimli, en etkin ve sonuçta en karlı hale getirmek çözümleri, müşteri odaklı yaklaşımla
için kullandıkları yöntemler bütünü.” müşteri verilerinin detaylı analiz edil-
Bir tanıma göre ise; “Firmaların sahip oldukları teknoloji, strateji ve uygu- mesini sağlayarak şirketlere özel hiz-
lamaları mevcut müşterilerini koruyacak, potansiyel müşteriler kazanacak metler sunulmasına imkan tanıyor. Bu
ve müşteri sadakati oluşturacak şekilde kullanmaları.” Bir tanım da şu: “Şir- da müşteri memnuniyetini ve sadaka-
ketlerin tüm müşteri etkileşimlerinin kaydedilmesi sonucu ortaya çıkan veri- tini artırıyor.
lerle; şirketlerin ticari ilişkilerini güçlendirmek, karlılığı arttırmak için l Satış sürecini hızlandırıyor:
kullandıkları teknoloji, strateji ve uygulamaların bütünü.” CRM ile şirketler, müşterilerini dinle-
yebiliyor, anlayabiliyor ve onların ihti-
Ocak 2025 KobiEfor Dijital 5