Page 5 - Dijital KobiEfor Ocak 2025
P. 5

hizmetler sunarak CRM’in daha akıllı,
          verimli ve etkili çalışmasını sağlıyor. Bu
          teknolojilerle donatılmış CRM çözüm-
          leri, şirketlerin hedef kitlelerine daha
          doğru hitap etmelerini sağlıyor.
            Özellikle Yapay Zeka (AI) ve Makine
          Öğrenimi (ML), CRM çözümlerini daha
          güçlü hale getiriyor. Bu teknolojiler,
          müşteri davranışlarını analiz ederek
          satış tahminleri yapabiliyor ve müşte-
          rilerin gelecekteki ihtiyaçlarını önceden
          tahmin edebiliyor. Akıllı CRM Otomas-
          yonu, veri girişini kolaylaştırmanın yanı
          sıra müşteri ihtiyaçlarını tahmin edip
          bu ihtiyaçlara yönelik çözümler sun-
                                         sağlıyor. Akıllı Otomasyon-Al ve RPA’nın  Rekabetçi ve
          masıyla da öne çıkıyor.
                                         birleşiminden oluşan Akıllı CRM Oto-  sürdürülebilir büyüme
            Bu da şirketlere, müşteri beklenti-
                                         masyonu, veri girişlerinin yanı sıra   CRM çözümleri, işletmelere reka-
          lerine göre hızlıca aksiyon alma fırsatı
                                         müşteri segmentasyonu, sezgisel aday   betçi ve sürdürülebilir bir büyüme
          veriyor. Ayrıca CRM ile entegre edilen
                                         müşteri puanlama ve satış tahmini gibi   avantajı da sunuyor. Şirketler, müşteri
          akıllı asistanlar, müşteri hizmetleri sü-
          reçlerini daha verimli hale getiriyor ve   karmaşık süreçleri de otomatikleştir-  odaklı yaklaşımlarını doğru şekilde
                                         meye imkan sunuyor.
          her müşteriye kişiselleştirilmiş dene-                         benimseyerek pazarda daha güçlü bir
                                                                         konum elde edebilme imkanına sahip.
          yimler sunuyor. CRM çözümleri, müş-  Satış süreçlerinin
          teriyle ilk temas anından satışa ve   kolaylaştırılması        Satışların artırılması, müşteri mem-
          tahsilata kadar tüm süreçleri tek bir                          nuniyetinin yükseltilmesi ve verimli iş
                                            CRM çözümleri, satış süreçlerini   süreçleri, işletmelerin sektördeki ra-
          platformda yönetebilmeyi sağlıyor.
                                         optimize etmede büyük rol oynuyor.   kiplerine göre avantajlı bir konumda
            AI, ML, DL, Büyük Veri, IoT, IIoT (En-
          düstriyel Nesnelerin İnterneti), Bulut   Özellikle; satış personelinin tüm kam-  olmasını sağlıyor. Doğru verilerin sağ-
                                         panya bilgilerine kolayca ulaşabilmesi,
          Bilişim Teknolojileri, İş Zekası (BI),                         ladığı içgörüler, şirketlerin gelecekteki
                                         satış sürecini hızlandırıyor ve verimliliği   stratejilerini belirlerken daha bilinçli
          Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Ger-
                                         artırıyor. CRM yazılımları, çapraz satış   adımlar atmalarına yardımcı oluyor.
          çeklik (AR) Teknolojileri, Metaverse,
                                         stratejilerini de etkili yönetmeye imkan   Uzmanlar, müşteri ilişkilerini yönet-
          RPA, ERP (Kurumsal Kaynak Planla-
                                         veriyor. Satış ekibinin performansını   mek için önemli bir araç olan CRM’in,
          ması), PLM (Ürün Yaşam Döngüsü),
                                         anlık izlemek, satış hedeflerine ulaşıl-  büyük ölçekli şirketlerden KOBİ’lere
          MRP (Malzeme Kaynak Planlaması),
          SCM (Tedarik Zinciri Yönetimi) gibi çö-  masını kolaylaştırıyor. Veri tabanına da-  her ölçekteki şirketin müşteri memnu-
                                         yanarak yapılan analizler, satış
          zümlerle CRM çözümlerinin entegras-                            niyetini artırmasına, satışlarını yükselt-
                                         tahminlerinin doğru yapılmasına ola-  mesine, operasyonel verimliliklerini
          yonunun sağlanabilmesi, müşteri
                                         nak tanıyor ve satış stratejilerinin doğru   artırmasına ve sürdürülebilir büyüme
          ilişkileri yönetiminde şirketlere karlılık,
                                         yönlendirilmesini sağlıyor.     sağlamasına yardımcı olduğunu anla-
          hız, güvenlik, kalite ve verimlilik artışı
                                                                         tıyor. Yeni nesil teknolojilerle güçlendi-
                                                                         rilmiş CRM çözümleri, şirketlere hem
           CRM nedir?                                                    günümüz iş dünyasında hem de gele-
             CRM (Customer Relationship Management-Müşteri İlişkileri Yönetimi);   cekteki zorluklarla başa çıkabilmek
           “Bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterileriyle etkileşimini yönetmek için   için stratejik bir avantaj sunuyor.
           bir yaklaşım” olarak tanımlanıyor. Bir başka tanıma göre; “Bir şirketin mevcut
           ve potansiyel müşterileriyle ilgili bilgileri yönetmesine, izlemesine ve depola-  CRM’in işletmelere
           masına yardımcı olan, tümleşik ve veri temelli yazılım çözümlerinden oluşan   sağladığı faydalar
           bir set.” Bir diğer tanımsa şöyle: “Firmaların var olan veya potansiyel müşte-  l Şirketlere özel hizmetler: CRM
           rileriyle kurdukları ilişkiyi en verimli, en etkin ve sonuçta en karlı hale getirmek   çözümleri, müşteri odaklı yaklaşımla
           için kullandıkları yöntemler bütünü.”                         müşteri verilerinin detaylı analiz edil-
             Bir tanıma göre ise; “Firmaların sahip oldukları teknoloji, strateji ve uygu-  mesini sağlayarak şirketlere özel hiz-
           lamaları mevcut müşterilerini koruyacak, potansiyel müşteriler kazanacak   metler sunulmasına imkan tanıyor. Bu
           ve müşteri sadakati oluşturacak şekilde kullanmaları.” Bir tanım da şu: “Şir-  da müşteri memnuniyetini ve sadaka-
           ketlerin tüm müşteri etkileşimlerinin kaydedilmesi sonucu ortaya çıkan veri-  tini artırıyor.
           lerle; şirketlerin ticari ilişkilerini güçlendirmek, karlılığı arttırmak için   l  Satış sürecini hızlandırıyor:
           kullandıkları teknoloji, strateji ve uygulamaların bütünü.”   CRM ile şirketler, müşterilerini dinle-
                                                                         yebiliyor, anlayabiliyor ve onların ihti-
                                                                               Ocak 2025 KobiEfor Dijital  5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10