Page 65 - KobiEfor Mart 2025
P. 65
çıkmıştık bile. Pandemi sonrasında ise kimse ofislere dönmek kullandıkları markaları, topluma fayda olarak geri dönmesi
istemedi, malum; dönenlerle haftada 1 gün onların ofisinde için kolaylıkla değiştirebilmekteler. Bireyler bir marka aracı-
onların elemanı gibi takılıyordum. Dönemeyenlerle zoomda, lığıyla sorunların çözümünde yer alabildiklerinde, hayal ettik-
kafelerde buluşmalara devam. Şimdi 24 yıl geride kaldı, bu leri geleceğin şekillenmesine katkı sağladıklarını düşünerek
sene sektörde 25. yılımı kutlayacağım. Büyüyerek değil de, mutlu oluyor. Bireysel ideallerin ve kaynakların toplumsal ge-
küçülerek daha çok kazanmayı becerdiğimi ve bunu da sev- lişim süreçlerini etkileyebilme imkanı insanlara umut aşılıyor.
diğim insanlarla; firmalarla yaptığımı gördüğüm için kendimi Toplumun kalkınması, bilinçlenmesi için elbirliğiyle tamam-
çok şanslı hissediyorum. İlişki yönetimi ve danışmanlık ana lanan projeler yenilerine ve ihtiyaç sahiplerine ilham veriyor.
konum oldu. Teknoloji sektörü de oyun alanım. Bir avantajım Küçük bir adımla başlayan bu tarz projeler dünyanın derdine
da 20 yıldır çeşitli yayınlara içerik üretiyor olmam. Yazı yaz- çare olmak konusunda ciddi adımlara dönüşebiliyor. Danış-
mayı, üretmeyi seviyorum. Ayrıca yazdığım bir de romanım manlık yaptığım firmalara da her zaman bir vakıf veya der-
var, adı; Ölsek Biz de Üzülürdük.” nekle işbirliği veya da toplum yararına sürdürülebilir bir
“İnsan biriktirmek çok önemli ve değerli”: Aysın Biter Öz- projede yer almayı öneririm. Bu önerilerimi dikkate alacak,
türk, çalışma hayatına erken atılmanın ve bugünlere gelirken üzerine ekleyerek gerçeğe dönüştürecek firmalarla çalışmaya
dokunduğu herkesi hep yanında tutmanın kendisi için önemini özen gösteririm. Olumlu geri dönüşler, yapılan iyilikler, başa-
vurguluyor: “Bugün basında olan, 2 gün sonra başka sektöre rılan hedefler, beni daha çok cesaretlendirir ve bir sonraki iyilik
geçince hayatımdan çıkarmadım, yine aradım, sordum, derdi için motive eder.”
ile dertlendim, güzel gününde mutlu oldum. Benim için insan “Ajansınız size değer katmalı ve hedefinize beraber yü-
biriktirmek çok önemli ve değerli. 24 yıllık bu sürede hiç müş- rümeli”: Aysın Biter Öztürk, KOBİ’ler ve markalara ajans se-
teri aramadım, konkura girmedim. Bir şekilde geldiler, beni çiminde dikkat etmeleri gereken kriterleri şöyle açıklıyor:
buldular. Firmayı, yaptığı işi seversem ve onlara bir değer “Burada en önemlisi sizin dilinizden anlaması. Örneğin; tek-
katıp fark yaratacağımı düşünürsem, çalışırım. İş birliklerimiz noloji şirketiyseniz ajansa kavramları, terimleri anlatmak, on-
hep uzun süreli oldu. Mesela Toshiba Türkiye ile başlayıp, Av- ları eğitmek için zaman harcamamalısınız. Yaptığınız işe değer
rupa, MENA Bölgeleri eklenerek 16 yıl markaya basın danış- katacak ve hedefinize beraber yürüyeceğiniz birileri olmalı.
manlığından, etkinlik yönetimine, dijital PR’a kadar her Büyük resmi önden sizin için canlandırmalı. Yolda düşerseniz
konuda hizmet verdik. Startuplarda yolcuğumuzsa ufak ekip- kaldırmalı. Alternatif çözümler geliştirmeli, krizleriniz tabii ki
lerle başlayıp dünya devlerinin satın aldığı firmalara dönüşene olacaktır doğru iletişim dilini yaratmanızı sağlamalı. Kesinlikle
kadar devam ediyor.” dijitali iyi bilmeli. Fiyat performans dengesini iyi kurmalı. Ama
“Hedeflerimizi revize etmemiz gerekiyorsa tek kıstas ha- siz de bu iş için en az 1 veya 2 kişiyi şirketinizde bulundurma-
yallerimiz olmalı”: Aysın Biter Öztürk, çalışma stili hakkında lısınız. Bilgi akışınız doğru olmalı. Siz kısa yoldan biraz gürültü
şu bilgileri veriyor: “Ben şirketin yüzü olan kişinin giyiminden, çıkaralım peşindeyseniz emin olun bu işi de yapan ajans çok.”
konuşmasına, dişlerinden, stiline kadar her şeyine karışmak “Yapay zeka etkisiyle sektör mecburen küçülse de insan
istiyorum, bunu baştan böyle anlaşıyoruz. Keza ofis içi ileti- her zaman en önemli kriter olarak kalacak”: Yapay zekanın
şimi, etkinlikler, yatırımcı görüşmeleri, satış kanalları, reklam da etkisiyle sektörün mecburen küçüleceğini kaydeden Aysın
stratejileri, fuarlar, dijital işler, web sayfasının düzenlenmesine Biter Öztürk, ama ilişki kurmak için insanın, her zaman en
kadar hepsi hakkında bilgim olmasını ve gerekli gördüğüm önemli kriter olarak kalacağını ifade ediyor: “Dergiler, gaze-
yerde yorum yapabilmeyi ve katkı sunmayı istiyorum. Bu şir- teler azalıyor orada da ekipler küçülüyor ama dijital taraf da o
ket için kolay mı? Hayır, alışık oldukları iş yapış tarzı da değil nispette büyüyüp gelişiyor. Youtube’da kanal açıp haber anla-
ama bu ritmi yakalarsak harika iş çıkıyor. Ben şirketimi dep- tan insanlar artık milyonlar tarafından izleniyor, LinkedIn, Ins-
rem sonrası 2000 krizinde kurduğum için krizlerin daha kalıcı tagram kendi ünlülerini, etkin isimlerini yarattı. ‘Daha ne
fırsatlar yarattığını düşünüyorum. Krize rağmen siz hedefler olabilir ki?’ dediğimiz noktada hep bir yenisi eklenmeye devam
oluşturup ilerliyorsanız sonrası zaten iyi olacaktır. Hedefleri- ediyor. Bunlara açık olmak, iletişim mecralarına bunları ve
mizi revize etmemiz gerekiyorsa da tek kıstas hayallerimiz ol- kullanılan dili eklemek lazım.”
malı. İş hayatına başladığım, içinde olduğum süreç hep “Girişimin kadını erkeği olmaz; ‘iş insanı’ jargonunu
teknoloji odaklı olduğu için ben her zaman bunun avantajını oturtmaya çalışıyoruz”: Aysın Biter Öztürk’ün 8 Mart Dünya
yaşadım. Dijitalleşme; çalıştığım şirketler için kolay ve sürdü- Kadınlar Günü’ne ilişkin mesajı ise şöyle: “Ben cinsiyetçi de-
rülebilir oldu. Yeşil dönüşümün PR malzemesi yapılmasına ğilim, girişimin kadını erkeği olmaz ama kadınlara pozitif ay-
karşıyım. Bunun iletişimini hak edenler yapsın, bu sektörde rımcılık yapabiliriz tabii ki ‘iş insanı’ jargonunu oturtmaya
‘mış’ gibi yapmak en nefret ettiğim konu.” çalışıyoruz. Ben kadınların aklına koyduğu her şeyi başarabi-
Satın alma kararında sosyal sorumluluğu destekleyen leceğine inanıyorum. Birçok kadın girişimciye de destek ol-
işletmeler tercih ediliyor: Aysın Biter Öztürk, özellikle, içinde duğumu yeni kapılar açtığımı herkes bilir çekinmeden benden
bulunduğumuz bilgi ekonomilerinde giderek daha fazla bi- destek isterler. Bunu sağlamış olmaktan mutluyum. Ayrıca
linçlenen ve dijital medya kullanımı artan tüketici kitlelerinin bu konuda harika çalışan benim de hizmet ve destek verdiğim
sosyal sorumluluk programlarını destekleyen işletmelerin Teknolojide Kadın Derneği tarzı harika dernekler, vakıflar var
lehine satın alma kararı aldığına dikkat çekiyor: “Bu demektir bunlara üye olmalarını ya da aktivitelerini takip etmeyi öneri-
ki tüketiciler gereksinim sahiplerine yardım edebilmek için yorum.”
Mart 2025 KobiEfor 65