Page 65 - KobiEfor Mart 2025
P. 65

çıkmıştık bile. Pandemi sonrasında ise kimse ofislere dönmek   kullandıkları markaları, topluma fayda olarak geri dönmesi
          istemedi, malum; dönenlerle haftada 1 gün onların ofisinde   için kolaylıkla değiştirebilmekteler. Bireyler bir marka aracı-
          onların elemanı gibi takılıyordum. Dönemeyenlerle zoomda,   lığıyla sorunların çözümünde yer alabildiklerinde, hayal ettik-
          kafelerde buluşmalara devam. Şimdi 24 yıl geride kaldı, bu   leri geleceğin şekillenmesine katkı sağladıklarını düşünerek
          sene sektörde 25. yılımı kutlayacağım. Büyüyerek değil de,   mutlu oluyor. Bireysel ideallerin ve kaynakların toplumsal ge-
          küçülerek daha çok kazanmayı becerdiğimi ve bunu da sev-  lişim süreçlerini etkileyebilme imkanı insanlara umut aşılıyor.
          diğim insanlarla; firmalarla yaptığımı gördüğüm için kendimi   Toplumun kalkınması, bilinçlenmesi için elbirliğiyle tamam-
          çok şanslı hissediyorum. İlişki yönetimi ve danışmanlık ana   lanan projeler yenilerine ve ihtiyaç sahiplerine ilham veriyor.
          konum oldu. Teknoloji sektörü de oyun alanım. Bir avantajım   Küçük bir adımla başlayan bu tarz projeler dünyanın derdine
          da 20 yıldır çeşitli yayınlara içerik üretiyor olmam. Yazı yaz-  çare olmak konusunda ciddi adımlara dönüşebiliyor. Danış-
          mayı, üretmeyi seviyorum. Ayrıca yazdığım bir de romanım   manlık yaptığım firmalara da her zaman bir vakıf veya der-
          var, adı; Ölsek Biz de Üzülürdük.”             nekle işbirliği veya da toplum yararına sürdürülebilir bir
            “İnsan biriktirmek çok önemli ve değerli”: Aysın Biter Öz-  projede yer almayı öneririm. Bu önerilerimi dikkate alacak,
          türk, çalışma hayatına erken atılmanın ve bugünlere gelirken   üzerine ekleyerek gerçeğe dönüştürecek firmalarla çalışmaya
          dokunduğu herkesi hep yanında tutmanın kendisi için önemini   özen gösteririm. Olumlu geri dönüşler, yapılan iyilikler, başa-
          vurguluyor: “Bugün basında olan, 2 gün sonra başka sektöre   rılan hedefler, beni daha çok cesaretlendirir ve bir sonraki iyilik
          geçince hayatımdan çıkarmadım, yine aradım, sordum, derdi   için motive eder.”
          ile dertlendim, güzel gününde mutlu oldum. Benim için insan   “Ajansınız size değer katmalı ve hedefinize beraber yü-
          biriktirmek çok önemli ve değerli.  24 yıllık bu sürede hiç müş-  rümeli”: Aysın Biter Öztürk, KOBİ’ler ve markalara ajans se-
          teri aramadım, konkura girmedim. Bir şekilde geldiler, beni   çiminde dikkat etmeleri gereken kriterleri şöyle açıklıyor:
          buldular.  Firmayı, yaptığı işi seversem ve onlara bir değer   “Burada en önemlisi sizin dilinizden anlaması. Örneğin; tek-
          katıp fark yaratacağımı düşünürsem, çalışırım. İş birliklerimiz   noloji şirketiyseniz ajansa kavramları, terimleri anlatmak, on-
          hep uzun süreli oldu. Mesela Toshiba Türkiye ile başlayıp, Av-  ları eğitmek için zaman harcamamalısınız. Yaptığınız işe değer
          rupa, MENA Bölgeleri eklenerek 16 yıl markaya basın danış-  katacak ve hedefinize beraber yürüyeceğiniz birileri olmalı.
          manlığından, etkinlik yönetimine, dijital PR’a kadar her   Büyük resmi önden sizin için canlandırmalı. Yolda düşerseniz
          konuda hizmet verdik. Startuplarda yolcuğumuzsa ufak ekip-  kaldırmalı. Alternatif çözümler geliştirmeli, krizleriniz tabii ki
          lerle başlayıp dünya devlerinin satın aldığı firmalara dönüşene   olacaktır doğru iletişim dilini yaratmanızı sağlamalı. Kesinlikle
          kadar devam ediyor.”                           dijitali iyi bilmeli. Fiyat performans dengesini iyi kurmalı. Ama
            “Hedeflerimizi revize etmemiz gerekiyorsa tek kıstas ha-  siz de bu iş için en az 1 veya 2 kişiyi şirketinizde bulundurma-
          yallerimiz olmalı”: Aysın Biter Öztürk, çalışma stili hakkında   lısınız. Bilgi akışınız doğru olmalı. Siz kısa yoldan biraz gürültü
          şu bilgileri veriyor: “Ben şirketin yüzü olan kişinin giyiminden,   çıkaralım peşindeyseniz emin olun bu işi de yapan ajans çok.”
          konuşmasına, dişlerinden, stiline kadar her şeyine karışmak   “Yapay zeka etkisiyle sektör mecburen küçülse de insan
          istiyorum, bunu baştan böyle anlaşıyoruz. Keza ofis içi ileti-  her zaman en önemli kriter olarak kalacak”: Yapay zekanın
          şimi, etkinlikler, yatırımcı görüşmeleri, satış kanalları, reklam   da etkisiyle sektörün mecburen küçüleceğini kaydeden Aysın
          stratejileri, fuarlar, dijital işler, web sayfasının düzenlenmesine   Biter Öztürk, ama ilişki kurmak için insanın, her zaman en
          kadar hepsi hakkında bilgim olmasını ve gerekli gördüğüm   önemli kriter olarak kalacağını ifade ediyor: “Dergiler, gaze-
          yerde yorum yapabilmeyi ve katkı sunmayı istiyorum. Bu şir-  teler azalıyor orada da ekipler küçülüyor ama dijital taraf da o
          ket için kolay mı? Hayır, alışık oldukları iş yapış tarzı da değil   nispette büyüyüp gelişiyor. Youtube’da kanal açıp haber anla-
          ama bu ritmi yakalarsak harika iş çıkıyor. Ben şirketimi dep-  tan insanlar artık milyonlar tarafından izleniyor, LinkedIn, Ins-
          rem sonrası 2000 krizinde kurduğum için krizlerin daha kalıcı   tagram kendi ünlülerini, etkin isimlerini yarattı. ‘Daha ne
          fırsatlar yarattığını düşünüyorum. Krize rağmen siz hedefler   olabilir ki?’ dediğimiz noktada hep bir yenisi eklenmeye devam
          oluşturup ilerliyorsanız sonrası zaten iyi olacaktır. Hedefleri-  ediyor. Bunlara açık olmak, iletişim mecralarına bunları ve
          mizi revize etmemiz gerekiyorsa da tek kıstas hayallerimiz ol-  kullanılan dili eklemek lazım.”
          malı. İş hayatına başladığım, içinde olduğum süreç hep   “Girişimin kadını erkeği olmaz; ‘iş insanı’ jargonunu
          teknoloji odaklı olduğu için ben her zaman bunun avantajını   oturtmaya çalışıyoruz”: Aysın Biter Öztürk’ün 8 Mart Dünya
          yaşadım. Dijitalleşme; çalıştığım şirketler için kolay ve sürdü-  Kadınlar Günü’ne ilişkin mesajı ise şöyle: “Ben cinsiyetçi de-
          rülebilir oldu. Yeşil dönüşümün PR malzemesi yapılmasına   ğilim, girişimin kadını erkeği olmaz ama kadınlara pozitif ay-
          karşıyım. Bunun iletişimini hak edenler yapsın, bu sektörde   rımcılık yapabiliriz tabii ki ‘iş insanı’ jargonunu oturtmaya
          ‘mış’ gibi yapmak en nefret ettiğim konu.”     çalışıyoruz. Ben kadınların aklına koyduğu her şeyi başarabi-
            Satın alma kararında sosyal sorumluluğu destekleyen   leceğine inanıyorum. Birçok kadın girişimciye de destek ol-
          işletmeler tercih ediliyor: Aysın Biter Öztürk, özellikle, içinde   duğumu yeni kapılar açtığımı herkes bilir çekinmeden benden
          bulunduğumuz bilgi ekonomilerinde giderek daha fazla bi-  destek isterler. Bunu sağlamış olmaktan mutluyum. Ayrıca
          linçlenen ve dijital medya kullanımı artan tüketici kitlelerinin   bu konuda harika çalışan benim de hizmet ve destek verdiğim
          sosyal sorumluluk programlarını destekleyen işletmelerin   Teknolojide Kadın Derneği tarzı harika dernekler, vakıflar var
          lehine satın alma kararı aldığına dikkat çekiyor: “Bu demektir   bunlara üye olmalarını ya da aktivitelerini takip etmeyi öneri-
          ki tüketiciler gereksinim sahiplerine yardım edebilmek için   yorum.”

                                                                                     Mart 2025  KobiEfor  65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70