Page 64 - KobiEfor Mart 2025
P. 64

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ




                     “Krizler daha kal3c3 f3rsatlar yarat3yor”

            Aina İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Aysın Biter Öztürk ile girişimcilik hikayesini konuştuk.
            Aina İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Aysın Biter Öz-  lışan, 20 müşteriye ulaşmıştık. En iyi teknoloji firmaları bizimle
          türk, girişimcilik öyküsünü şöyle anlatıyor: “Ben lise yılların-  çalışmak istiyordu.”
          dan beri çalışıyorum. Ağabeyim Aytaç Biter, Türkiye’nin sayılı   Girişimcilik yolculuğu tek başına devam ediyor: Aysın
          teknoloji insanlarından biri ve girişimcisidir. 1985’te onun üni-  Biter Öztürk’e göre; yaptığı işte başarılı olmasının sebebi; bi-
          versitede kurduğu Aytaç Bilgisayar ile başladım çalışma ha-  rebir kendisinin müşterilerle ilgilenmesi, kendi ilişkileri ve tec-
          yatına. Lisede yazları hafta sonları onun ofisine gider ne iş olsa   rübesinin olması: “Müşterilerimizi çalışanların eline bırakmak
          destek olmaya çalışırdım. O dönem daha Commodore, Amiga   o firmalara haksızlık gibi geliyordu. Zaten marka olan firmalar
          dönemi; dünyanın en havalı                                              için pek sorun yoktu ama
          işini yapıyoruz. Lise bitince                                            özellikle startup firmalara
          ilk yıl üniversiteyi kazana-                                             benim vizyonum, tecrü-
          madım, tüm gün Mecidiye-                                                 bem ve dokunuşum şarttı.
          köy’deki ofisimizdeydim.                                                  Geceleri yatıp rahat uyuya-
          Temizlik de yapıyordum,                                                  mıyorsam, bu iş böyle ol-
          telefona da bakıyordum                                                   mamalıydı. 2. yılımızda
          satış da yapıyordum. Çok                                                 ortağımla da konuşarak
          çalıştığımız, genç, dinamik,                                             yolları ayırdık. Ben şirketi
          harika günler... Sonra üni-                                              alıp yeni bir yolculuğa baş-
          versiteye girdim ama çalış-                                              ladım. Hedefim en fazla 5
          mak, para kazanmak daha                                                  müşteri ve 3 çalışanla bir-
          cazip geldi ve hep önceli-                                               likte gerçekten firmalara
          ğim iş oldu. Bu emeklerle                                                özellikle teknoloji girişim-
          işler çok büyüdü gelişme-                                                cilerine yol göstermek,
          ler acayip heyecanlıydı.                                                 bunu PR ve pazarlamayla
          PC’ler gündeme geldi ar-                                                 desteklemekti. Artık ufak
          dından notebooklar çıktı,                                                bir ajansım vardı ama ge-
          biz işin en iyisi olduk. Ödül-                                           celeri rahat uyuyordum.
          ler, seyahatler, fuarlar, her                                            Üstelik çalıştığım firmalara
          şey harika giderken arada                                                da dokunuşlarımız çok net
          krizler, ekonomide sallan-                                               farkediliyordu. Daha ne ol-
          tılar, ayakta kalma çabaları                                             sundu? Geçen o kadar yılın
          derken büyük ödül geldi.                                                 sonunda teknoloji gelişip
          Toshiba markasını Türkiye                                                dönüşürken insan doğası
          de temsil etme hakkı aldık                                               gereği ben de dönüştüm,
          ve sonra işler iyice büyüdü,                                             firmam da, ekip de. Çalı-
          devler liginde yerimizi aldık. Özetle; 1989-1999 arası 10 yıl tek-  şanlarımızı hep destekledim kimi firmasını kurdu, ayrıldı, kimi
          noloji sektöründe, bol çalışma, tecrübe, yüksek kazançlar ve   başka hayalleri olduğunu keşfetti ve çok iyi yerlere geldiler;
          araya eğitimleri de sıkıştırarak, satış, pazarlama, PR (halkla   ne mutlu bana. Pandemiden 2 sene önce idi. Nişantaşı’na,
          ilişkiler) hepsini harmanladığım bir dönem oldu.”    Ulus’da ki evimden gidip gelmek iyice zorlaşmıştı ani bir ka-
            Aina İletişim Danışmanlığı’nın kuruluşu: Aysın Biter Öz-  rarla 16 yıldır olduğumuz binaya veda ederek; ‘Hadi herkes
          türk, 1999 sonrasını ise şöyle aktarıyor: “Fakat deprem herkes   evinden çalışsın’ kararı aldım. Zaten artık 3 kişiydik, psikolog
          gibi beni de salladı. Hayat sadece çalışmak olamazdı ve aile   kuzenim, asistanımız ve ben. Çok zorlandım, boş boş duvara
          işi ile ne kadar ben, bendim? Kendi ayaklarımın üzerinde dur-  baktığım günler oldu, evden çalışmak ve düzen kurmak çelişti
          mak istedim. 2000 yılında masanın diğer tarafına geçerek, eği-  ama Allah’ın sevgili kulu olduğumu bir kez daha Pandemi
          timini aldığım konuda ilerlemek istedim ve Aina Pazarlama   gelip çattığında herkes mecburen evlere kapanınca anladım.
          İletişim Danışmanlığı şirketini kurdum. O dönem Türkiye için   Koca koca firmalar, evden çalışmaya çalışırken ben zaten
          ‘pazarlama iletişimi’ çok yeni bir kavramdı. ABD’ye gittiğim   bunu biliyordum, alışmıştım ve verimli çalışabiliyordum.”
          90’lı yıllarda bu alanda eğitim almıştım ve o cesaretle işe baş-  Dijital PR’ın altın çağı: Aysın Biter Öztürk, hayatında en çok
          ladım. Bir ortak ile bu şirketi kurmuştuk. Ortağım, basın ta-  çalıştığı ikinci dönemin Pandemi olduğunu söylüyor: “Tekno-
          rafına çok hakimdi, ben de pazarlamaya ve iletişime. Üstelik   loji şirketlerine ihtiyaç tavan yapmıştı, oyun oynamak çok
          en çok PR’a ihtiyacı olan firmalar da teknoloji firmalarıydı. Ben   önemli olmuştu ve işte dijital PR’ın da altın çağı başlamıştı.
          de o sektörden geliyordum ve herkesi çok iyi tanıyordum, or-  Ben zaten bu modda olduğum için yepyeni, çok eğlenceli
          tağımın da değerli katkıları ile hızla ilerledik. 1 yıl içinde 10 ça-  startuplar beni bulmuş, yeni firmalarla keyifli yolculuklara
          64 KobiEfor Mart 2025
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69