Page 64 - KobiEfor Mart 2025
P. 64
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
“Krizler daha kal3c3 f3rsatlar yarat3yor”
Aina İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Aysın Biter Öztürk ile girişimcilik hikayesini konuştuk.
Aina İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Aysın Biter Öz- lışan, 20 müşteriye ulaşmıştık. En iyi teknoloji firmaları bizimle
türk, girişimcilik öyküsünü şöyle anlatıyor: “Ben lise yılların- çalışmak istiyordu.”
dan beri çalışıyorum. Ağabeyim Aytaç Biter, Türkiye’nin sayılı Girişimcilik yolculuğu tek başına devam ediyor: Aysın
teknoloji insanlarından biri ve girişimcisidir. 1985’te onun üni- Biter Öztürk’e göre; yaptığı işte başarılı olmasının sebebi; bi-
versitede kurduğu Aytaç Bilgisayar ile başladım çalışma ha- rebir kendisinin müşterilerle ilgilenmesi, kendi ilişkileri ve tec-
yatına. Lisede yazları hafta sonları onun ofisine gider ne iş olsa rübesinin olması: “Müşterilerimizi çalışanların eline bırakmak
destek olmaya çalışırdım. O dönem daha Commodore, Amiga o firmalara haksızlık gibi geliyordu. Zaten marka olan firmalar
dönemi; dünyanın en havalı için pek sorun yoktu ama
işini yapıyoruz. Lise bitince özellikle startup firmalara
ilk yıl üniversiteyi kazana- benim vizyonum, tecrü-
madım, tüm gün Mecidiye- bem ve dokunuşum şarttı.
köy’deki ofisimizdeydim. Geceleri yatıp rahat uyuya-
Temizlik de yapıyordum, mıyorsam, bu iş böyle ol-
telefona da bakıyordum mamalıydı. 2. yılımızda
satış da yapıyordum. Çok ortağımla da konuşarak
çalıştığımız, genç, dinamik, yolları ayırdık. Ben şirketi
harika günler... Sonra üni- alıp yeni bir yolculuğa baş-
versiteye girdim ama çalış- ladım. Hedefim en fazla 5
mak, para kazanmak daha müşteri ve 3 çalışanla bir-
cazip geldi ve hep önceli- likte gerçekten firmalara
ğim iş oldu. Bu emeklerle özellikle teknoloji girişim-
işler çok büyüdü gelişme- cilerine yol göstermek,
ler acayip heyecanlıydı. bunu PR ve pazarlamayla
PC’ler gündeme geldi ar- desteklemekti. Artık ufak
dından notebooklar çıktı, bir ajansım vardı ama ge-
biz işin en iyisi olduk. Ödül- celeri rahat uyuyordum.
ler, seyahatler, fuarlar, her Üstelik çalıştığım firmalara
şey harika giderken arada da dokunuşlarımız çok net
krizler, ekonomide sallan- farkediliyordu. Daha ne ol-
tılar, ayakta kalma çabaları sundu? Geçen o kadar yılın
derken büyük ödül geldi. sonunda teknoloji gelişip
Toshiba markasını Türkiye dönüşürken insan doğası
de temsil etme hakkı aldık gereği ben de dönüştüm,
ve sonra işler iyice büyüdü, firmam da, ekip de. Çalı-
devler liginde yerimizi aldık. Özetle; 1989-1999 arası 10 yıl tek- şanlarımızı hep destekledim kimi firmasını kurdu, ayrıldı, kimi
noloji sektöründe, bol çalışma, tecrübe, yüksek kazançlar ve başka hayalleri olduğunu keşfetti ve çok iyi yerlere geldiler;
araya eğitimleri de sıkıştırarak, satış, pazarlama, PR (halkla ne mutlu bana. Pandemiden 2 sene önce idi. Nişantaşı’na,
ilişkiler) hepsini harmanladığım bir dönem oldu.” Ulus’da ki evimden gidip gelmek iyice zorlaşmıştı ani bir ka-
Aina İletişim Danışmanlığı’nın kuruluşu: Aysın Biter Öz- rarla 16 yıldır olduğumuz binaya veda ederek; ‘Hadi herkes
türk, 1999 sonrasını ise şöyle aktarıyor: “Fakat deprem herkes evinden çalışsın’ kararı aldım. Zaten artık 3 kişiydik, psikolog
gibi beni de salladı. Hayat sadece çalışmak olamazdı ve aile kuzenim, asistanımız ve ben. Çok zorlandım, boş boş duvara
işi ile ne kadar ben, bendim? Kendi ayaklarımın üzerinde dur- baktığım günler oldu, evden çalışmak ve düzen kurmak çelişti
mak istedim. 2000 yılında masanın diğer tarafına geçerek, eği- ama Allah’ın sevgili kulu olduğumu bir kez daha Pandemi
timini aldığım konuda ilerlemek istedim ve Aina Pazarlama gelip çattığında herkes mecburen evlere kapanınca anladım.
İletişim Danışmanlığı şirketini kurdum. O dönem Türkiye için Koca koca firmalar, evden çalışmaya çalışırken ben zaten
‘pazarlama iletişimi’ çok yeni bir kavramdı. ABD’ye gittiğim bunu biliyordum, alışmıştım ve verimli çalışabiliyordum.”
90’lı yıllarda bu alanda eğitim almıştım ve o cesaretle işe baş- Dijital PR’ın altın çağı: Aysın Biter Öztürk, hayatında en çok
ladım. Bir ortak ile bu şirketi kurmuştuk. Ortağım, basın ta- çalıştığı ikinci dönemin Pandemi olduğunu söylüyor: “Tekno-
rafına çok hakimdi, ben de pazarlamaya ve iletişime. Üstelik loji şirketlerine ihtiyaç tavan yapmıştı, oyun oynamak çok
en çok PR’a ihtiyacı olan firmalar da teknoloji firmalarıydı. Ben önemli olmuştu ve işte dijital PR’ın da altın çağı başlamıştı.
de o sektörden geliyordum ve herkesi çok iyi tanıyordum, or- Ben zaten bu modda olduğum için yepyeni, çok eğlenceli
tağımın da değerli katkıları ile hızla ilerledik. 1 yıl içinde 10 ça- startuplar beni bulmuş, yeni firmalarla keyifli yolculuklara
64 KobiEfor Mart 2025