Page 43 - KobiEfor Mart 2025
P. 43
Taylan Demirci Ferda Camcı Ataş Berker Ayvacı Nisan Güney Martı
(Marka Yönetmeni) (Kurucu Ortak) (Kurucu Ortak) (Marka Yönetmeni)
mamlayıp ardından pozisyonlarına uygun sorumluluklarla ge- rini dönüştürmesini gerektiren bir süreç. Bu dönüşüm, iş sü-
lişmelerine ve hızla yeni görevlere hazır hale gelebilmelerini reçlerinin verimlileştirilmesi, organizasyonel kültürün dijital
sağlıyoruz. İletişimin içeriden dışarıya doğru yayılması gereken çağla uyumlu hale getirilmesi ve en önemlisi müşteri dene-
bir disiplin olduğunun farkındayız. Bu nedenle kurum içinde yiminin dijital araçlarla zenginleştirilmesi gibi ana başlıkları
öğrenme süreçlerimizde iki yönlü mentorluk kavramını benim- kapsamalı. Markalar, dijital dönüşüm stratejilerini sadece
siyor ve birbirimizden öğrenerek büyümeye devam ediyoruz.” teknolojik altyapıyı güçlendirmek için değil, aynı zamanda
şirketin genel vizyonu ve hedefleriyle paralel bir şekilde oluş-
Yeşil dönüşüme verilen önem turmalı.”
İletişim sektörünün toplumsal değer yaratmak yönünde
önemli bir misyonu olduğunu düşündüklerini paylaşan Ferda Ajans seçiminde
Camcı Ataş, yeşil dönüşümün de iletişim hedeflerinde ön- KOBİ’lere ve markalara öneriler
celiklendirdikleri konu başlıkları arasında yer Ferda Camcı Ataş, KOBİ’lere ve markalara
aldığını vurguluyor: “Bu noktada farkındalık çalışacakları ajansı seçerken şunları öneri-
yaratacak, eğitim ve bilinçlendirme sağlaya- yor: “Deneyim, dijital yetkinlik, yaratıcı yakla-
cak kurumsal sosyal sorumluluk projeleri şım ve stratejik planlama gibi faktörlere
geliştiriyor ve markalarımızın fayda odağında odaklanmalı. Ajansın sektöre özel deneyimi,
geliştirdikleri inovasyon ve teknolojileri ka- dijital pazarlama becerileri ve inovatif çözüm-
muoyu ile paylaşıyor, sektörde örnek oluştu- ler geliştirme kapasitesi, başarılı bir işbirliği
racak bir etki yaratmayı hedefliyoruz.” için önemli. Ayrıca, ajansın şeffaf iletişim, iş-
birliği yeteneği ve bütçeye uygun çözümler
İletişim kampanyasını başarılı kılan kriterler sunması, markaların uzun vadeli hedeflerine ulaşmalarını
Ferda Camcı Ataş, bir iletişim kampanyasının başarısının; sağlamada kritik bir öneme sahip.”
yalnızca satış odaklı değil, aynı zamanda marka itibarının
güçlendirilmesi, hedef kitleyle güçlü bir bağ kurulması ve et- Hibrit bir döneme adapte olabilmek
kileşim yaratılması gibi unsurlarla da ölçülmesi gerektiğini Ferda Camcı Ataş, sektöre ilişkin ise şu değerlendir-
düşünüyor: “Kampanya süreçlerinde empatik bir yaklaşım meyi yapıyor: “PR (halkla ilişkiler) sektörü gelecek dö-
benimsemek, dijital stratejileri etkili kullanmak ve toplumsal nemde etkileşim ve geri bildirim almaya daha çok
sorumluluk projelerine odaklanmak başarılı bir kampanyayı odaklanacak. Dijital PR kampanyaları, sosyal medya ve
da beraberinde getiriyor. Kampanyaların esnek ve duyarlı ol- influencer iş birlikleri ile derinlemesine entegre olacak.
ması, insanların zorlu süreçlerde destek bulmalarını sağla- Ayrıca, sürdürülebilirlik ve etik iletişim de giderek daha
ması, markaların uzun vadeli başarısını artıran faktörler fazla önem kazanacak. Yapay zeka ve otomasyonun rolü
olduğu kanaatindeyim.” artacak, ancak insan faktörü ve strateji geliştirme süreci
hala kritik olacak. Sektör, bu dönüşümle geleceğe ha-
“Dijitalleşme, markaların vizyon ve zırlanacak. Bununla birlikte itibar ve algı yönetimi gibi
hedefleriyle birlikte oluşturulmalı” konularda geleneksel medya iletişimi de gücünü de ko-
Ferda Camcı Ataş, dijitalleşmenin önemine de değiniyor: rumaya devam edecek. Biz PR şirketleri açısından hibrit
“Dijitalleşme, yalnızca teknolojiyi benimsemekle sınırlı kal- bir döneme adapte olabilmek de bu noktada önem ka-
mamalı; aslında, bu kavram şirketlerin tüm iş yapış şekille- zanacak.”
Mart 2025 KobiEfor 43