Page 43 - KobiEfor Mart 2025
P. 43

Taylan Demirci           Ferda Camcı Ataş  Berker Ayvacı      Nisan Güney Martı
           (Marka Yönetmeni)        (Kurucu Ortak)    (Kurucu Ortak)    (Marka Yönetmeni)

          mamlayıp ardından pozisyonlarına uygun sorumluluklarla ge-  rini dönüştürmesini gerektiren bir süreç. Bu dönüşüm, iş sü-
          lişmelerine ve hızla yeni görevlere hazır hale gelebilmelerini  reçlerinin verimlileştirilmesi, organizasyonel kültürün dijital
          sağlıyoruz. İletişimin içeriden dışarıya doğru yayılması gereken  çağla uyumlu hale getirilmesi ve en önemlisi müşteri dene-
          bir disiplin olduğunun farkındayız. Bu nedenle kurum içinde  yiminin dijital araçlarla zenginleştirilmesi gibi ana başlıkları
          öğrenme süreçlerimizde iki yönlü mentorluk kavramını benim-  kapsamalı. Markalar, dijital dönüşüm stratejilerini sadece
          siyor ve birbirimizden öğrenerek büyümeye devam ediyoruz.”    teknolojik altyapıyı güçlendirmek için değil, aynı zamanda
                                                         şirketin genel vizyonu ve hedefleriyle paralel bir şekilde oluş-
            Yeşil dönüşüme verilen önem                  turmalı.”
            İletişim sektörünün toplumsal değer yaratmak yönünde
          önemli bir misyonu olduğunu düşündüklerini paylaşan Ferda  Ajans seçiminde
          Camcı Ataş, yeşil dönüşümün de iletişim hedeflerinde ön-  KOBİ’lere ve markalara öneriler
          celiklendirdikleri konu başlıkları arasında yer              Ferda Camcı Ataş, KOBİ’lere ve markalara
          aldığını vurguluyor: “Bu noktada farkındalık               çalışacakları ajansı seçerken şunları öneri-
          yaratacak, eğitim ve bilinçlendirme sağlaya-               yor: “Deneyim, dijital yetkinlik, yaratıcı yakla-
          cak kurumsal sosyal sorumluluk projeleri                   şım ve stratejik planlama gibi faktörlere
          geliştiriyor ve markalarımızın fayda odağında              odaklanmalı. Ajansın sektöre özel deneyimi,
          geliştirdikleri inovasyon ve teknolojileri ka-             dijital pazarlama becerileri ve inovatif çözüm-
          muoyu ile paylaşıyor, sektörde örnek oluştu-               ler geliştirme kapasitesi, başarılı bir işbirliği
          racak bir etki yaratmayı hedefliyoruz.”                     için önemli. Ayrıca, ajansın şeffaf iletişim, iş-
                                                                     birliği yeteneği ve bütçeye uygun çözümler
            İletişim kampanyasını başarılı kılan kriterler  sunması, markaların uzun vadeli hedeflerine ulaşmalarını
            Ferda Camcı Ataş, bir iletişim kampanyasının başarısının;  sağlamada kritik bir öneme sahip.”
          yalnızca satış odaklı değil, aynı zamanda marka itibarının
          güçlendirilmesi, hedef kitleyle güçlü bir bağ kurulması ve et-  Hibrit bir döneme adapte olabilmek
          kileşim yaratılması gibi unsurlarla da ölçülmesi gerektiğini  Ferda Camcı Ataş, sektöre ilişkin ise şu değerlendir-
          düşünüyor: “Kampanya süreçlerinde empatik bir yaklaşım  meyi yapıyor: “PR (halkla ilişkiler) sektörü gelecek dö-
          benimsemek, dijital stratejileri etkili kullanmak ve toplumsal  nemde etkileşim ve geri bildirim almaya daha çok
          sorumluluk projelerine odaklanmak başarılı bir kampanyayı  odaklanacak. Dijital PR kampanyaları, sosyal medya ve
          da beraberinde getiriyor. Kampanyaların esnek ve duyarlı ol-  influencer iş birlikleri ile derinlemesine entegre olacak.
          ması, insanların zorlu süreçlerde destek bulmalarını sağla-  Ayrıca, sürdürülebilirlik ve etik iletişim de giderek daha
          ması, markaların uzun vadeli başarısını artıran faktörler  fazla önem kazanacak. Yapay zeka ve otomasyonun rolü
          olduğu kanaatindeyim.”                         artacak, ancak insan faktörü ve strateji geliştirme süreci
                                                         hala kritik olacak. Sektör, bu dönüşümle geleceğe ha-
            “Dijitalleşme, markaların vizyon ve          zırlanacak. Bununla birlikte itibar ve algı yönetimi gibi
            hedefleriyle birlikte oluşturulmalı”          konularda geleneksel medya iletişimi de gücünü de ko-
            Ferda Camcı Ataş, dijitalleşmenin önemine de değiniyor:  rumaya devam edecek. Biz PR şirketleri açısından hibrit
          “Dijitalleşme, yalnızca teknolojiyi benimsemekle sınırlı kal-  bir döneme adapte olabilmek de bu noktada önem ka-
          mamalı; aslında, bu kavram şirketlerin tüm iş yapış şekille-  zanacak.”
                                                                                     Mart 2025  KobiEfor  43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48