Page 95 - KobiEfor Mart 2025
P. 95
KONUK YAZAR
Yeteneğini Keşfet, Meslek Sahibi Ol
G eçtiğimiz hafta Gebze Ticaret diğinden ziyade, ebeveynlerin, çocuklarını
nerede görmek istediğiyle alakalı olsa
Odası ve Marmara Kalkınma
Ajansı tarafından organize edilen
çok güzel bir etkinlik vardı. Çok güzel bir gerek ki; tercihleri tavandan başlatarak
aşağıya doğru sıralatan bir ebeveyn, çocu-
etkinlik diyorum, çünkü son yıllarda işlet- ğunun ne iş yaptığı sorulduğunda ağzını
melerde giderek artan ara elaman soru- doldura doldura Doktor, Mühendis, Mimar,
nunun temel nedenlerinden birisi olan Avukat gibi övünç duyulacağını sandığı
Teknik ve Meslek Liselerine olan talebin mesleklerden olmasını istemektedir.
Gültekin enel her geçen gün azalmasının sebeplerinin Oysa günümüz iş hayatında bir elek-
ortadan kaldırılabilmesi için Meslek Lise- trikçi, kalıpçı, tornacı, marangoz gibi birçok
Efora irketler Grubu lerinin sevdirilmesi amacını taşıyan bir et- meslek sahibinin rahatlıkla ve yüksek üc-
Yöne m Kurulu Ba kan kinlikti. Bu etkinlik o kadar ilgi gördü ki; retlerle iş bulma imkanı göz ardı edildiği
Teknik ve Meslek Liselerinin kendi okulla- gibi bu mesleklerin, ebeveynler tarafından
rını ve başarılarını anlatan stantları dola- çocuğunun mesleği, ya da ne iş yaptığı so-
şırken; öğrencilerin oluşturduğu o mini rulduğunda sesinin cılız çıkması kadar
Gelin hep birlikte; stantlarda hünerlerini sergilerken; yüzle- kötü bir durumun olmadığını görüyoruz.
sanayimizin rindeki mutluluğu, gözlerinde geleceğe
gelişmesine ve dair ışığı görmek beni ve eminim ki tüm zi- Asıl mesele
yaretçileri son derece memnun etmiştir. İşte asıl mesele de burada başlıyor.
geleceğimiz olan Herkesin lisans mezunu olabildiği bir eği-
çocuklarımızın Meslek liseleri sıradan okullar değil tim sisteminde Meslek Liseleri tercih edil-
nitelikli iş gücüne Meslek liselerinin sıradan bir okul olma- mezken; lisans mezunu olan milyonlarca
dığı, öğrencilerin kişisel becerilerinin ge- gencimiz de okuduğu bölüm ile alakalı iş
sahip olmalarına liştiği inovasyonel olarak kendini güçlü bulamayarak, “Madem ki iş bulamaya-
katkıda hissettiği ve sadece üretim montörlüğü- caktım, neden yıllarca bu bölümü bitire-
bulunalım. nün bir parçası olmak için değil, yeni tek- bilmek için uğraştım” vesvesesine
nojilerin uygulanmasında, genç kapılarak ruhsal bunalıma giriyor.
Gelin Gebze beyinleriyle neler yapabileceklerinin ina-
Ticaret Odası’nın nılmaz bir heyecanı vardı. Meslek liselerinden
başlattığı çalışma bir an önce çalışma hayatına
Meslek liseleri ülkenin geleceği Oysa Meslek Liselerinde severek ve is-
gibi nitelikli Stantları Gebze Kaymakamı Sayın teyerek, kendi yeteneklerine uygun eği-
iş gücü temel Mehmet Ali Özyiğit ve Gebze Ticaret Odası timler alan gençlerimiz, daha staj
sorununun Başkanı Sayın Abdurrahman Aslantaş dönemleri işe alınmaya hazır hale gele-
beylerle birlikte dolaştık. Her stantta âdeta rek, bir an önce çalışma hayatına başla-
elzem olarak kendilerinin neden Meslek Liselerini tercih yabiliyorlar.
ortadan ettiklerine dair gururla sergiledikleri on-
kaldırılmasına larca tasarımı anlatırken yüreklerindeki “Eğitimde ve meslek seçiminde
heyecanın yüzlerine ve sunumlarına yan- önyargımızı yenelim”
milli bir mesele sıyor olduğunu görmek gelecekte bu lise- Öyleyse gelin hep birlikte eğitimde ve
diye bakarak lerin sadece ara elaman yetiştiren meslek seçiminde önyargımızı yenelim,
destek verelim. kurumlar olmadığı ve öğrencilerin de ara Meslek Liselerinin tercih edilmesi nokta-
elaman değil bir ülkenin geleceği olduğu sında, gelişen sanayimiz ve ihtiyacımız
kanatine vardım demek mübalağa olmaz olan nitelikli personel yetiştirme eksikli-
sanırım. ğini görerek, hem sanayimizin gelişme-
sine hem geleceğimiz olan çocuklarımızın
“Mesleki eğitimin önemi nitelikli iş gücüne sahip olmalarına kat-
fark edilmeli” kıda bulunalım.
Mesleki eğitimin önemi ülkemizde fark
edilmemiş olsa gerek ki; çocuklarımıza “Milli meselemiz”
üniversite tercihi yaparken birçoğumuz Gelin Gebze Ticaret Odası’nın başlattığı
öncelikle dört yıllık bir fakülte tercih etme- bu ve buna benzer çalışmalar gibi, tüm ta-
sini istemişizdir. Hatta istemekle de kal- rafların ortak hareketle mesleki eğitim
mayıp bu fakültenin hangi fakülte olması kurumlarının artırılması, bu kurumların
gerektiği noktasında dahi, çocuğumuzun tercih edilebilirliğinin yaygınlaştırılması ve
genel yeteneklerine veya eğitim başarısına nitelikli iş gücünün temel sorununun
bakmadan tercihler yapmasını istemişiz- elzem olarak ortadan kaldırılmasına milli
dir. Bu çocuklarımızın nerede olmak iste- bir mesele diye bakarak destek verelim.
Mart 2025 KobiEfor 95