Page 18 - Dijital KobiEfor Aralık 2024
P. 18

CRM


                      Müşteri Deneyiminde Evrim; CRM




           Müşteri memnuniyeti odaklı şirketler için        kullanarak müşteri ilişkilerini geliştirmek,
           CRM (Customer Relationship Management-           müşteri etkileşimini yönetmek için kullanılan
           Müşteri İlişkileri Yönetimi), başarılı büyüme ve   strateji ve süreçler bütünü. İşletmelerin
           sürdürülebilirliği sağlamada önemli              müşteri ilişkilerini daha hızlı, verimli, karlı
           teknolojilerden. CRM, müşteri verilerini         yönetmesini, rekabet gücü kazanmasını ve
           toplamak, analiz etmek ve bu verileri            sürdürülebilir büyümesini sağlıyor.


              ş dünyası müşteri memnuniyeti
              odağında büyüyor. Bu nedenle
           İCRM (Customer Relationship Ma-
           nagement-Müşteri İlişkileri Yönetimi),
           başarılı büyüme ve şirketlerin sürdü-
           rülebilirliğinde önemli teknolojilerden.
           Müşteri verilerini toplamak, analiz
           etmek ve bu verileri kullanarak müş-
           teri ilişkilerini geliştirmek, müşteri et-
           kileşimini yönetmek için kullanılan
           strateji ve süreçler bütünü olan CRM,
           müşteri odaklı bir yaklaşımla işletme-
           lerin müşterileriyle daha etkili iletişim
           kurmasını, müşteri memnuniyetini ve
           satışları artırmasını, kısaca; müşteri
           ilişkilerini daha hızlı, verimli, karlı yö-
           netmesini, rekabet gücü kazanmasını   CRM otomasyonu, yalnızca veri girişini   dönüştürmeyi sağlıyor, karlılığı, satış
           ve sürdürülebilir büyümesini sağlıyor.   kolaylaştırmakla kalmıyor; aynı za-  artışını, pazarlama becerisini güçlen-
             Bulut tabanlı sistemlerin yükseli-  manda müşteri ihtiyaçlarını tahmin   diriyor. Zaman, maliyet tasarrufu, hız ve
           şiyle CRM çözümlerinin daha erişilebi-  edip bu ihtiyaçlara yönelik çözümler de   verimlilik sunuyor. Müşteri, tedarikçi ve
           lir hale geldiğini belirten uzmanlar,   sunuyor. CRM çözümleri, müşteriyle ilk   satış verilerinin organize edilmesiyle
           büyük ölçekli şirketlerin yanı sıra KO-  temas anından satışa ve tahsilata   stratejik yönetim kolaylaşıyor, kurum-
           Bİ’lerin de CRM çözümlerinden yarar-  kadar tüm süreçleri tek bir platformda   sal hafıza oluşuyor. CRM çözümleriyle
           lanarak müşteri ilişkilerini daha etkin   yönetebilmeyi sağlıyor.    müşteri hizmetleri ve çağrı merkezinde
           yönettiğine dikkat çekiyor. Bulut tabanlı   CRM’in işletmelere faydaları: Müş-  her zaman doğru ve güncel müşteri
           CRM sistemleri, altyapı ve bakım mali-  teri odaklı yaklaşımla müşteri verileri   bilgileri üzerinde çalışıldığından daha
           yetlerini düşürüyor, her                     analiz edilerek özel   verimli müşteri hizmetleri sunuluyor.
           yerden erişim imka-                          hizmetler sunuluyor.   CRM çözümleri, yalnızca müşteri veri
           nıyla işletmelerin sa-                       CRM ile şirket; müş-  tabanından ibaret değil; aynı zamanda
           hada çalışan ekiplerini                      teriyi dinleyen, anla-  pazarlama, satış ve hizmet yöneti-
           de destekliyor.                              yan ve isteklerine   minde bütünleşik bir platform sağlıyor.
             Yeni nesil teknoloji-                      hızla cevap veren, po-  Kullanıcı dostu, esnek ve ölçeklenebilir
           lerle zenginleştirilen                       tansiyel müşterilere   CRM yazılımları, şirketlerin daha fazla
           CRM, şirketlere hız, gü-                     ulaşarak var olan   müşteri kazanmasına, güven ve sada-
           venlik ve verimlilik sağ-                    müşterilerine  yeni   kat oluşturmasına, rekabetçi ve sürdü-
           lıyor. Yapay zeka (AI),                      sadık müşteriler ek-  rülebilir büyümeye yardımcı oluyor.
           Makine Öğrenimi (ML),                        leyen, ürünleri ara-  Satış sürecini optimize eden CRM, satış
           Nesnelerin İnterneti                         sında çapraz satış   işlemlerini hızlandırıyor, satış ekibinin
           (IoT), Büyük Veri (Bigi Data), RPA (Ro-  gerçekleştiren ve siparişleri hızla satışa   performansını anlık izlenmesini sağlı-
           botik Süreç Otomasyonu), Akıllı Asis-  dönüştüren bir kurum haline geliyor.    yor, pazarlama aşamasında, işlemi oto-
           tanlar gibi teknolojiler, müşteri   Satış süreçlerini kolaylaştırıp potan-  matik hale getirerek satış personelini
           segmentasyonu, satış tahmini ve kişi-  siyel müşterilere ve daha fazla müşte-  tüm kampanya bilgilerine ve çapraz sa-
           selleştirilmiş  hizmetler  sunarak   riye ulaşmayı, mevcut müşterilerle   tışa yönlendiriyor, satış sürecini opti-
           CRM’in işlevselliğini artırıyor. Akıllı   daha iyi iletişim kurmayı, verileri satışa   mize ediyor.
           18 KobiEfor Dijital Aralık 2024
   13   14   15   16   17   18   19   20   21