Page 18 - Dijital KobiEfor Aralık 2024
P. 18
CRM
Müşteri Deneyiminde Evrim; CRM
Müşteri memnuniyeti odaklı şirketler için kullanarak müşteri ilişkilerini geliştirmek,
CRM (Customer Relationship Management- müşteri etkileşimini yönetmek için kullanılan
Müşteri İlişkileri Yönetimi), başarılı büyüme ve strateji ve süreçler bütünü. İşletmelerin
sürdürülebilirliği sağlamada önemli müşteri ilişkilerini daha hızlı, verimli, karlı
teknolojilerden. CRM, müşteri verilerini yönetmesini, rekabet gücü kazanmasını ve
toplamak, analiz etmek ve bu verileri sürdürülebilir büyümesini sağlıyor.
ş dünyası müşteri memnuniyeti
odağında büyüyor. Bu nedenle
İCRM (Customer Relationship Ma-
nagement-Müşteri İlişkileri Yönetimi),
başarılı büyüme ve şirketlerin sürdü-
rülebilirliğinde önemli teknolojilerden.
Müşteri verilerini toplamak, analiz
etmek ve bu verileri kullanarak müş-
teri ilişkilerini geliştirmek, müşteri et-
kileşimini yönetmek için kullanılan
strateji ve süreçler bütünü olan CRM,
müşteri odaklı bir yaklaşımla işletme-
lerin müşterileriyle daha etkili iletişim
kurmasını, müşteri memnuniyetini ve
satışları artırmasını, kısaca; müşteri
ilişkilerini daha hızlı, verimli, karlı yö-
netmesini, rekabet gücü kazanmasını CRM otomasyonu, yalnızca veri girişini dönüştürmeyi sağlıyor, karlılığı, satış
ve sürdürülebilir büyümesini sağlıyor. kolaylaştırmakla kalmıyor; aynı za- artışını, pazarlama becerisini güçlen-
Bulut tabanlı sistemlerin yükseli- manda müşteri ihtiyaçlarını tahmin diriyor. Zaman, maliyet tasarrufu, hız ve
şiyle CRM çözümlerinin daha erişilebi- edip bu ihtiyaçlara yönelik çözümler de verimlilik sunuyor. Müşteri, tedarikçi ve
lir hale geldiğini belirten uzmanlar, sunuyor. CRM çözümleri, müşteriyle ilk satış verilerinin organize edilmesiyle
büyük ölçekli şirketlerin yanı sıra KO- temas anından satışa ve tahsilata stratejik yönetim kolaylaşıyor, kurum-
Bİ’lerin de CRM çözümlerinden yarar- kadar tüm süreçleri tek bir platformda sal hafıza oluşuyor. CRM çözümleriyle
lanarak müşteri ilişkilerini daha etkin yönetebilmeyi sağlıyor. müşteri hizmetleri ve çağrı merkezinde
yönettiğine dikkat çekiyor. Bulut tabanlı CRM’in işletmelere faydaları: Müş- her zaman doğru ve güncel müşteri
CRM sistemleri, altyapı ve bakım mali- teri odaklı yaklaşımla müşteri verileri bilgileri üzerinde çalışıldığından daha
yetlerini düşürüyor, her analiz edilerek özel verimli müşteri hizmetleri sunuluyor.
yerden erişim imka- hizmetler sunuluyor. CRM çözümleri, yalnızca müşteri veri
nıyla işletmelerin sa- CRM ile şirket; müş- tabanından ibaret değil; aynı zamanda
hada çalışan ekiplerini teriyi dinleyen, anla- pazarlama, satış ve hizmet yöneti-
de destekliyor. yan ve isteklerine minde bütünleşik bir platform sağlıyor.
Yeni nesil teknoloji- hızla cevap veren, po- Kullanıcı dostu, esnek ve ölçeklenebilir
lerle zenginleştirilen tansiyel müşterilere CRM yazılımları, şirketlerin daha fazla
CRM, şirketlere hız, gü- ulaşarak var olan müşteri kazanmasına, güven ve sada-
venlik ve verimlilik sağ- müşterilerine yeni kat oluşturmasına, rekabetçi ve sürdü-
lıyor. Yapay zeka (AI), sadık müşteriler ek- rülebilir büyümeye yardımcı oluyor.
Makine Öğrenimi (ML), leyen, ürünleri ara- Satış sürecini optimize eden CRM, satış
Nesnelerin İnterneti sında çapraz satış işlemlerini hızlandırıyor, satış ekibinin
(IoT), Büyük Veri (Bigi Data), RPA (Ro- gerçekleştiren ve siparişleri hızla satışa performansını anlık izlenmesini sağlı-
botik Süreç Otomasyonu), Akıllı Asis- dönüştüren bir kurum haline geliyor. yor, pazarlama aşamasında, işlemi oto-
tanlar gibi teknolojiler, müşteri Satış süreçlerini kolaylaştırıp potan- matik hale getirerek satış personelini
segmentasyonu, satış tahmini ve kişi- siyel müşterilere ve daha fazla müşte- tüm kampanya bilgilerine ve çapraz sa-
selleştirilmiş hizmetler sunarak riye ulaşmayı, mevcut müşterilerle tışa yönlendiriyor, satış sürecini opti-
CRM’in işlevselliğini artırıyor. Akıllı daha iyi iletişim kurmayı, verileri satışa mize ediyor.
18 KobiEfor Dijital Aralık 2024