Page 12 - Dijital KobiEfor Aralık 2024
P. 12

ERP


                          Akıllı yönetişimin güçlü aracı;


                          ERP ve Türkiye’deki yükselişi




            Kurumsallaşmayı güçlendiren, verimliliği        Kurumsal Kaynak Planlama),
           artıran, karar alma süreçlerini iyileştiren,     ölçeklenebilirlik, zaman ve maliyet tasarrufu,
           müşteri memnuniyetini ve rekabet gücünü          akıllı yönetişim sağlayarak, şirketlere büyüme
           artıran ERP (Enterprise Resource Planning-       ve başarı yolunda stratejik bir destek sunuyor.

                şletmelerin insan, fiziksel ve finan-  kullanımı ise %10.1 gibi daha düşük   ilgili uzmanlık eksikliğini ve %49.6'lık bir
              sal kaynaklarını bir araya getirerek   oranlarla seyretmektedir. Bu da işlet-  kesim ise mevcut ekipman veya yazılım-
           İuçtan uca etkin ve verimli yönetil-  melerin büyüklüğüne göre yazılım yatı-  ların uyumsuzluğunu kullanmama ne-
           mesini sağlayan sistem, uygulama ve   rımlarının arttığını göstermektedir.”    deni olarak belirtmektedir.”
           yazılımlar bütünü ERP (Enterprise Re-  Yapay Zeka ve yeni teknolojiler:   İhracat ve istihdamda artış: BİT sek-
           source Planning-Kurumsal Kaynak   Yapay zeka (AI) teknolojilerinin kullanı-  törünün büyümesinin yalnızca iç pa-
           Planlama), işletmelerin karmaşık iş sü-  mının da giderek yaygınlaş-     zarda değil, dış pazarlarda
           reçlerini yönetmeye yardımcı olan güçlü   tığına dikkat çeken M. Göker   da etkisini gösterdiğini ak-
           bir araç. Biz de Türkiye ERP pazarı ve   Sarp, şu bilgileri veriyor:     taran M. Göker Sarp,
           benzeri teknolojiler üzerine Kurumsal   “TÜİK verilerine göre, 2023      2023’te sektörün, 57 milyar
           Dönüşüm Platformu Koordinatörü M.   yılında yapay zeka kullanan          590 milyon TL değerinde ih-
           Göker Sarp ile konuştuk.        işletmelerin oranı, 2022 yı-             racat gerçekleştirdiğini kay-
                                           lına göre %2 artarak %5.5’e              dediyor: “Ayrıca, sektördeki
             “Türkiye’de kurumsal iş       yükseldi. Yapay zeka tekno-              istihdam da 237 bin kişiye
           uygulamaları ve kurumsal        lojilerinden en çok tercih               yükselmiştir. Bu, Türkiye’nin
           yazılım pazarı hızla büyüyor”   edilenler arasında görüntü      M. Göker    dijital dönüşümdeki rolünün
                                                                              Sarp
             Kurumsal Dönüşüm Platformu Ko-  tanıma (%48.4), iş akışlarını          güçlendiğini ve yazılım çö-
           ordinatörü M.Göker Sarp, Türkiye’de iş   otomatikleştiren veya karar vermeye   zümleri sağlayan firmaların küresel pa-
           uygulamaları ve kurumsal yazılım pa-  yardımcı olan sistemler (%43.7) ve dil   zarda daha fazla yer almaya başladığını
           zarının son yıllarda önemli bir büyüme   üreten teknolojiler (%41.5) yer alıyor. Bu   göstermektedir. Türkiye’nin kurumsal iş
           gösterdiğini belirtiyor. Sarp, “TÜBİSAD
           Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü
           2023 Yılı Pazar Verilerine göre Bilgi ve
           İletişim Teknolojileri (BİT) sektörü, bir
           önceki yıla kıyasla %83 büyüyerek top-
           lamda 784.6 milyar TL’ye ulaşmıştır. Bu
           büyüme, sektörün giderek daha fazla
           dijitalleşmeye yöneldiğini ve işletmelerin
           teknolojiyi entegre etme çabalarını yan-
           sıtmaktadır” diyor.
             Kurumsal yazılım kullanımında
           artış: M. Göker Sarp, 2023 yılı verilerine
           göre, Türkiye’de ERP yazılımı kullanım
           oranının 2021’e  göre 1.6 puan artarak
           %29.7 seviyesine ulaştığını söylüyor:
           “CRM yazılımı kullanımı ise %12.1 ile
           benzer şekilde artış göstermiştir. Çalı-  teknolojilerin kullanımı, işletmelerin sü-  uygulamaları ve dijitalleşme alanındaki
           şan sayısı arttıkça bu yazılımların kulla-  reçlerini hızlandırmak ve daha verimli   büyümesi, işletmelerin daha verimli ve
           nımı da yükseliyor. 250 ve daha fazla   hale getirmek için önemli bir fırsat ya-  rekabetçi olma hedefiyle doğru orantılı
           çalışana sahip işletmelerde ERP kulla-  ratıyor. Ancak yapay zeka kullanmayan   olarak hızla devam etmektedir. ERP,
           nımı %77.5’e kadar çıkarken CRM yazı-  girişimler için en büyük engel maliyet-  CRM ve SCM gibi iş uygulamaları kulla-
           lımı kullanımı ise %40 seviyelerine   lerin yüksek olmasıdır. %60.7'lik bir   nımındaki artış, yapay zeka gibi yenilikçi
           ulaşmaktadır. Küçük ölçekli işletme-  kesim, bu nedenle yapay zeka kullan-  teknolojilerin daha fazla benimsenece-
           lerde ise ERP kullanımı %25.3, CRM   mamaktadır. Ayrıca, %53.8'lik bir oran,   ğinin sinyallerini vermektedir.”
           12 KobiEfor Dijital Aralık 2024
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17