Page 12 - Dijital KobiEfor Aralık 2024
P. 12
ERP
Akıllı yönetişimin güçlü aracı;
ERP ve Türkiye’deki yükselişi
Kurumsallaşmayı güçlendiren, verimliliği Kurumsal Kaynak Planlama),
artıran, karar alma süreçlerini iyileştiren, ölçeklenebilirlik, zaman ve maliyet tasarrufu,
müşteri memnuniyetini ve rekabet gücünü akıllı yönetişim sağlayarak, şirketlere büyüme
artıran ERP (Enterprise Resource Planning- ve başarı yolunda stratejik bir destek sunuyor.
şletmelerin insan, fiziksel ve finan- kullanımı ise %10.1 gibi daha düşük ilgili uzmanlık eksikliğini ve %49.6'lık bir
sal kaynaklarını bir araya getirerek oranlarla seyretmektedir. Bu da işlet- kesim ise mevcut ekipman veya yazılım-
İuçtan uca etkin ve verimli yönetil- melerin büyüklüğüne göre yazılım yatı- ların uyumsuzluğunu kullanmama ne-
mesini sağlayan sistem, uygulama ve rımlarının arttığını göstermektedir.” deni olarak belirtmektedir.”
yazılımlar bütünü ERP (Enterprise Re- Yapay Zeka ve yeni teknolojiler: İhracat ve istihdamda artış: BİT sek-
source Planning-Kurumsal Kaynak Yapay zeka (AI) teknolojilerinin kullanı- törünün büyümesinin yalnızca iç pa-
Planlama), işletmelerin karmaşık iş sü- mının da giderek yaygınlaş- zarda değil, dış pazarlarda
reçlerini yönetmeye yardımcı olan güçlü tığına dikkat çeken M. Göker da etkisini gösterdiğini ak-
bir araç. Biz de Türkiye ERP pazarı ve Sarp, şu bilgileri veriyor: taran M. Göker Sarp,
benzeri teknolojiler üzerine Kurumsal “TÜİK verilerine göre, 2023 2023’te sektörün, 57 milyar
Dönüşüm Platformu Koordinatörü M. yılında yapay zeka kullanan 590 milyon TL değerinde ih-
Göker Sarp ile konuştuk. işletmelerin oranı, 2022 yı- racat gerçekleştirdiğini kay-
lına göre %2 artarak %5.5’e dediyor: “Ayrıca, sektördeki
“Türkiye’de kurumsal iş yükseldi. Yapay zeka tekno- istihdam da 237 bin kişiye
uygulamaları ve kurumsal lojilerinden en çok tercih yükselmiştir. Bu, Türkiye’nin
yazılım pazarı hızla büyüyor” edilenler arasında görüntü M. Göker dijital dönüşümdeki rolünün
Sarp
Kurumsal Dönüşüm Platformu Ko- tanıma (%48.4), iş akışlarını güçlendiğini ve yazılım çö-
ordinatörü M.Göker Sarp, Türkiye’de iş otomatikleştiren veya karar vermeye zümleri sağlayan firmaların küresel pa-
uygulamaları ve kurumsal yazılım pa- yardımcı olan sistemler (%43.7) ve dil zarda daha fazla yer almaya başladığını
zarının son yıllarda önemli bir büyüme üreten teknolojiler (%41.5) yer alıyor. Bu göstermektedir. Türkiye’nin kurumsal iş
gösterdiğini belirtiyor. Sarp, “TÜBİSAD
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü
2023 Yılı Pazar Verilerine göre Bilgi ve
İletişim Teknolojileri (BİT) sektörü, bir
önceki yıla kıyasla %83 büyüyerek top-
lamda 784.6 milyar TL’ye ulaşmıştır. Bu
büyüme, sektörün giderek daha fazla
dijitalleşmeye yöneldiğini ve işletmelerin
teknolojiyi entegre etme çabalarını yan-
sıtmaktadır” diyor.
Kurumsal yazılım kullanımında
artış: M. Göker Sarp, 2023 yılı verilerine
göre, Türkiye’de ERP yazılımı kullanım
oranının 2021’e göre 1.6 puan artarak
%29.7 seviyesine ulaştığını söylüyor:
“CRM yazılımı kullanımı ise %12.1 ile
benzer şekilde artış göstermiştir. Çalı- teknolojilerin kullanımı, işletmelerin sü- uygulamaları ve dijitalleşme alanındaki
şan sayısı arttıkça bu yazılımların kulla- reçlerini hızlandırmak ve daha verimli büyümesi, işletmelerin daha verimli ve
nımı da yükseliyor. 250 ve daha fazla hale getirmek için önemli bir fırsat ya- rekabetçi olma hedefiyle doğru orantılı
çalışana sahip işletmelerde ERP kulla- ratıyor. Ancak yapay zeka kullanmayan olarak hızla devam etmektedir. ERP,
nımı %77.5’e kadar çıkarken CRM yazı- girişimler için en büyük engel maliyet- CRM ve SCM gibi iş uygulamaları kulla-
lımı kullanımı ise %40 seviyelerine lerin yüksek olmasıdır. %60.7'lik bir nımındaki artış, yapay zeka gibi yenilikçi
ulaşmaktadır. Küçük ölçekli işletme- kesim, bu nedenle yapay zeka kullan- teknolojilerin daha fazla benimsenece-
lerde ise ERP kullanımı %25.3, CRM mamaktadır. Ayrıca, %53.8'lik bir oran, ğinin sinyallerini vermektedir.”
12 KobiEfor Dijital Aralık 2024