Page 21 - KobiEfor Şubat 2025
P. 21

merkezinde çalışan yaklaşık 6 bin kişilik uzman ekip, geçen   pazarlarındaki daralma ve âtıl üretim kapasitesi, Türk oto-
          yıl tescillenen 197 adet patentle geleceğin teknolojilerine yön   motiv sanayisinin ihracatında düşüşe neden olarak üretimi-
          vermeye devam ediyor. 2024’te OSD üyeleri, 221 milyon do-  mizi olumsuz etkileyebilir. Avrupa’nın, ihracatımızdaki %70’lik
          larlık Ar-Ge ihracatı gerçekleştirirken, toplamda 21.3 milyar   payı dikkate alındığında, bu risklere karşı proaktif önlemler
          TL’lik Ar-Ge harcaması yaparak teknolojik gelişimin öncüsü   almak büyük önemde. İç pazardaki yerli araç payının düşüşü
          olmaya devam etti. Bu çalışmalar, Türkiye’nin küresel oto-  ve Avrupa’daki sorunlar yaşanırken Türkiye’nin de göreceli
          motiv sanayisindeki dönüşüme güçlü bir uyum sağlamasına   rekabet kaybına uğraması, otomotiv sanayisinin gelecek hak-
          önemli katkılar sunuyor. Otomotiv sanayimiz açısından   kında kaygılanmasına yol açıyor. Türkiye’nin aşınan üretim
          önemli bir kilometre taşı olan Togg, ülkemizdeki mobilite   rekabetçiliğini güçlendirmek için politika geliştirilmesini
          ekosisteminin gelişimine büyük katkı sağladı. Özellikle teda-  önemli görüyoruz; elimizdeki mevcut tesisleri korumak, bu
          rik sanayimizin yeni teknolojilere uyum sağlamasında ve ülke   süreçte daha da önemli hale geldi. Türk otomotiv sanayisi
          genelinde yaygın bir şarj altyapısının kurulmasında Togg’un   olarak temel önceliğimiz; AB’nin sıkılaşan hedeflerine uyum
          katalizör etkisi yarattığını düşünüyoruz. Togg’un, yazılım gün-  sağlamak ve 2025’in öngörülmesi zor ve aynı zamanda zorlu
          cellemeleriyle akıllı sürüş sistemlerini geliştirmesi, dijital   küresel ekonomik ortamını göz önünde bulundurarak esnek
          kokpit teknolojilerindeki yenilikçi adımları ve kullanıcı dene-  ve yenilikçi stratejiler geliştirmek. Mevcut tesislerimizi koru-
          yimini iyileştiren çalışmalar gibi konularda önemli gelişmeler   mayı, tüm paydaşlarla iş birliğini artırmayı ve sektörde sür-
          kaydettiğini görmekten büyük memnuniyet
          duyuyoruz.”
            “Türkiye’nin üretim rekabetçiliğini güç-
          lendirecek politikalar geliştirilmesi önemli”:
          Cengiz Eroldu, şu değerlendirmeyi yapıyor:
          “Otomotiv sektörü için çok sayıda kritik konu-
          nun bir araya geldiği, belirsizliklerin öne çıktığı
          bir süreçteyiz. Küresel çapta siyasal ve ekono-
          mik belirsizlik ön planda. ABD’deki başkan de-
          ğişiminin ardından izlenecek politikaların
          dünya ekonomisine etkileri hala net değil. Oto-
          motiv sanayisi, küresel çapta bir kapasite faz-
          lasıyla mücadele ediyor. Çin’de hâlihazırda
          büyük bir kapasite fazlası oluşmuş durumda
          ve Avrupa’da da benzer bir tablo şekilleniyor.
          Avrupalı üreticiler, geleneksel üstünlüklerine
          karşın bugün geldikleri noktada rekabet gü-
          cünü kaybetme riskiyle karşı karşıya. 2025 iti-
          bariyle devreye girecek CAFE (Kurumsal
          Ortalama Yakıt Ekonomisi) standartları, üreticilerin ciddi ce-  dürülebilir bir büyüme yakalamayı hedefliyoruz. Kamu
          zalarla karşı karşıya kalmasına neden olacak ve bu durum   yönetimimizde de bu konuda farkındalık yüksek.”
          sanayide sürdürülebilirliği zorlaştıracak. Özellikle içten yan-  Otomotiv endüstrisinde en son teknoloji trendleri: Cen-
          malı araçların kademeli olarak devreden çıkmasıyla oluşa-  giz Eroldu, Türkiye otomotiv endüstrisinin dünyaya paralel
          cak karlılık baskısı, fabrika kapatmaları ve iş kayıpları gibi   elektrifikasyon, otonom sürüş, bağlantı, gelişmiş kabin de-
          sorunları daha da derinleştirebilir. AB bir yandan sıkı emisyon   neyimleri ve sürdürülebilirlik gibi global trendlerin yönlen-
          hedefleri ortaya koyarken elektrikli araç altyapısının gelişi-  dirdiği büyük bir dönüşüm sürecinde olduğuna dikkat
          mindeki yetersizlik, regülasyonlara uyum için gereken yatırım   çekiyor: “Otomotiv, IoT ve 5G sayesinde bağlantı teknolojileri,
          ihtiyacı ve yeşil enerjiye erişim sorunları, Avrupa merkezli   aracın çevresiyle iletişimi geliştirerek güvenliği ve verimliliği
          üreticilerin elektrifikasyon sürecini yönetmelerini güçleştiri-  artırırken; kabin içi teknoloji, holografik ekranlar ve yapay
          yor. Yüksek maliyetler, batarya tedarik sorunları ve altyapı ye-  zeka asistanlarıyla daha sürükleyici bir deneyim sunacak şe-
          tersizlikleri, emisyon azaltımı kaynaklı yüksek para cezaları   kilde evriliyor. Sürdürülebilirlik öncelikli bir konu haline geldi
          gibi nedenlerle zorluk yaşayan Avrupalı üreticiler, üretim dü-  ve otomobil üreticileri çevre dostu malzemelerle uygulama-
          şüşü ve karlılık riskiyle karşı karşıya. Bu durum, yalnızca Av-  ları benimseyerek bu alanda önemli adımlar atıyor. Global bir
          rupa merkezli şirketler için değil, Avrupa’ya ihracat yapan   oyuncu olarak toplam otomotiv üretiminin %72’sini ihraç
          tüm üreticiler için de geçerli. Avrupa'nın en önemli ihracat   eden Türk otomotiv sanayisi, rekabet gücünü korumak ve
          pazarımız olduğu düşünüldüğünde, Avrupa’daki potansiyel   ekonomiye sağladığı katkıyı sürdürmek için bu trendlere sa-
          pazar daralması sebebiyle oluşabilecek araç fazlasının Tür-  dece uyum sağlamakla yetinmiyor, aynı zamanda öncüler
          kiye pazarına kaydırılma olasılığını ciddi bir risk olarak görü-  arasında. Bu durum, OSD üyelerinin gerçekleştirdiği yeni pro-
          yoruz. Bu durum da son 2 yıldır düşüşte olan iç pazarda yerli   jeler ve elektrifikasyon, bağlantı teknolojileri ve sürdürülebi-
          araçların payımızı daha da düşürme riski taşıyabilir. Avrupa   lirlik gibi kritik alanlardaki yatırımlarla da destekleniyor.”

                                                                                      ubat 2025 KobiEfor  21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26