Page 25 - KobiEfor Ocak 2025
P. 25

engellerin aşılması gerekiyor. Küresel perakende e-ticaret pa-  açığı, artan gayrimenkul maliyetleri ve sipariş işleme süreci-
          zarının 2023’ten 2027’ye kadar yıllık %9.6 büyümesi bekleni-  nin hızını artırmaya yönelik baskılar, günümüzde e-ticaret
          yor. E-ticaret firmaları geleneksel perakende firmalarına göre  sektöründe depolama alanında karşılaşılan zorluklar olarak
          3 kat daha fazla depolama alanına ihtiyaç duyuyor.  Raporda  öne çıkıyor.  Önümüzdeki dönemde e-ticaret büyümesine
          depolama alanındaki politika önerileri şöyle: Depo kapasite-  cevap verecek bir altyapıyı inşa edemezsek, e-ticaret pazarının
          sinin iyileştirilmesi ve belirli standartlara ve gereksinimlere  gerek insan kaynağı gerek teknoloji gerekse ciddi depo arz
          uygun hale getirilmesi. İnsan kaynağı yetkinliğinin artırılması  problemleriyle karşı karşıya kalması kaçınılmaz olacaktır.”
          ve nitelikli işgücünün geliştirilmesi. Teknoloji altyapılarının ge-
          liştirilerek entegrasyonunun sağlanması. Süreçlerin iyileşti-  “Türkiye, alternatif tedarik zinciri
          rilmesi için yönetmeliklerin geliştirilmesi. Sürdürülebilir  olarak yükseliyor”
          uygulamaların desteklenmesi.                      Demir ve demir dışı metaller sektörü ihracatı 10 milyar
            “İntermodal taşımacılık güçlendirilmeli”: TÜSİAD Yöne-  dolara dayandı: İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhra-
          tim Kurulu Başkanı Orhan Turan, şunları ifade etti: “Türki-  catçıları Birliği (İDDMİB),
                                 ye'nin stratejik konumuyla  2024’ün Eylül ayı ve Ocak-
                                 birlikte, uluslararası lojistik  Eylül dönemi ihracat rakam-
                                 merkezi haline gelmesi   larını  açıkladı.  Sanayi
                                 mümkün. Bunun için de en  sektörleri arasında en çok
                                 önemli adımlardan biri; inter-  ihracat yapan 6. sektör olan
                                 modal taşımacılığın güçlendi-  demir ve demir dışı metaller
                                 rilmesi.  Kamu  politika  sektörünün Eylül ayı ihracatı
                                 belgelerinde de yer alan, bu  geçen yılın aynı ayına göre
                                 hedefe yönelik yapılacak alt-  %2.96 artarak 1.06 milyar
                                 yapı yatırımları ve mevzuat  dolar olarak gerçekleşti.
                                 düzenlemelerinin önceliklen-  2024 Ocak-Eylül verilerine  Çetin
                                 dirilmesi, Türkiye’yi lojistikte  göre ise Türkiye ihracatı  Tecdelioğlu
                                 önemli bir oyuncu yapabilir.  192.81 milyar dolar olarak
                                                                                       ll
                                                                                d
                                                                                            k
                                 Sektördeki verimliliği artır-  gerçekleşti; demir ve demir dışı metaller sektörü aynı dö-
            Orhan Turan          mak, rekabet avantajı sağla-  nemde 9.47 milyar dolar ihracatla genel ihracattan %5.6 pay
                                 mak için dijitalleşme ve akıllı  aldı. Geçen yılın aynı ayına göre %2.96 artış gösteren sektör,
           jistik uygulamala
          lojistik uygulamaları devreye girerken, hız ve verimlilik için  ülke genelindeki ihracat performansına önemli bir katkı sağ-
          teknolojinin rolü yine büyük önem taşıyor. Bununla birlikte e-  ladı.
          ticaret firmaları ve lojistik şirketleri daha yeşil çözümler be-  Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve İstanbul
          nimsemeli. E-ticaret firmaları, lojistik firmalarıyla birlikte,  Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yö-
          tedarik zincirlerini optimize etmek, enerji verimliliğini artır-  netim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, dünya genelinde
          mak ve atık yönetimini iyileştirmek için çeşitli stratejiler ge-  Uzak Doğu ve Çin’e karşı alınan önlemlerin, Türk mallarına
          liştirirken; çevre dostu üretim ve dağıtım yöntemleriyle karbon  ve Türk ihracatçılarına olan talebi artırdığını söyledi: “Çin’e
          ayak izlerini azaltmayı hedeflemelidir. Bu dönüşüm, sadece  karşı Avrupa ve Amerika tarafından alınan önlemlerden dolayı
          çevresel faydalar sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda mar-  Türk malları tercih edilmeye başlandı. Özellikle yaz aylarında
          kaların rekabet gücünü artıran ve uzun vadeli müşteri sada-  ihracatın artış göstermesi, Türk ürünlerine olan ilginin ve ta-
          kati oluşturan bir strateji haline gelmektedir.”  lebin bir göstergesi. Şu an dünyanın Uzak Doğu ve Çin’e karşı
            “E-ticaret büyümesine cevap verecek bir altyapıyı inşa  koymuş olduğu tepkiden faydalanarak Türk mallarına ve ih-
          etmeliyiz”: TÜSİAD Ulaştırma ve Lojistik Çalışma Grubu  racatçısına dönmüş durumda. Bu fırsatı en iyi şekilde değer-
                                Başkanı Nilgün Keleş, Türki-  lendirmeliyiz. Türk tedarik zinciri global çapta güvenilir bir
                                ye’deki toplam e-ticaret ope-  partner olarak kabul edildi. Türkiye, güvenilir bir tedarik zinciri
                                rasyonunun  önemli   bir  yönetiyor ve Çin’e alternatif olarak en güvenilir ülke konu-
                                kısmını karşılayan Kuzey  munda. Bu avantajı iyi kullanmamız lazım. Türkiye, doğru bir
                                Marmara bölgesinde, e-tica-  partner ve doğru bir tedarik zinciri yöneten bir ülke. Bunu iyi
                                rete uygun toplam stoğun  değerlendirmeliyiz.”
                                yaklaşık 7.5 milyon m  ve top-  Demir ve demir dışı metaller sektöründe yaşanan bu ge-
                                                 2
                                lam arzın neredeyse tamamı-  lişmelerin; Türkiye’nin global ticaretteki stratejik konumunu
                                nın dolu olduğunu kaydetti:  güçlendirirken, aynı zamanda Türk ihracatçılarının da yeni fır-
                                “E-ticaretin mevcut büyüme  satlara daha hızlı adapte olmasına olanak tanıdığını kaydeden
                                trendini dikkate aldığımızda bu  Tecdelioğlu, sektörün Avrupa pazarlarındaki büyümesinin ve
                                arzı 2027 yıl sonuna kadar yak-  Çin’e alternatif olarak görülmesinin, önümüzdeki dönemlerde
                                laşık 11.5 milyon m ’ye çıkart-  de ihracatın artarak devam edeceğinin sinyallerini verdiğinin
                                               2
          Nilgün Keleş          mak durumundayız. İşgücü  altını çizdi.
                                                                                     Ocak 2025 KobiEfor  25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30