Page 81 - KobiEfor Nisan 2025
P. 81

TECNO ile Koç Üniversitesi’nden işbirliği


             TECNO, Türkiye’deki tüketicilerin  rüntüleme Kalitesi Test ve Değerlen-
         akıllı telefon fotoğrafçılığındaki estetik  dirme Departmanı Direktörü Fanyi
         beklentilerini anlamak amacıyla Koç  Zhou, “Kamera teknolojimizi, bireysel
         Üniversitesi ile işbirliği yapıyor. Çoklu cilt  kimliklere sadık kalarak Türkiye'deki
         tonu görüntüleme teknolojisindeki kü-  zengin güzellik çeşitliliğini vurgulayan
         resel araştırmalarını bu iş birliğiyle yeni  çarpıcı, gerçeğe yakın görüntüler su-
         bir boyuta taşıyan TECNO, Evrensel Ton  nacak şekilde özelleştirebileceğiz”
         teknolojisini geliştirerek Türkiye’deki tü-  dedi. Tasarım Araştırmacısı ve KUAR
         keticilere daha kişiselleştirilmiş ve kül-  Direktörü Doç. Dr. Aykut Coşkun lider-
         türel olarak uyumlu bir görüntü  liğinde yürütülen bu proje, teknolojiyi
         deneyimi sunmayı hedefliyor. TECNO  kullanıcı merkezli bir tasarımla birleş-
         Görüntü Kalitesi Test Laboratuvarı, Gö-  tiriyor.


           TİM Suriye Masası kuruldu                          Özgürce üretmenin ve

               Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesinde kurulacak  ilhamın adresi
           olan Suriye Masası Başkanlığı’na Güneydoğu Anadolu Hu-
                                                                 Yenilikçi fikirlerle büyüyen Kolektif House, 30’u
           bubat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Bir-
                                                              aşkın lokasyonda farklı disiplinlerden binlerce insa-
           liği Başkanı Celal Kadooğlu getirildi. TİM’e bağlı bütün
                                                              nın bir arada olduğu, fikir alışverişinde bulunduğu,
                                      sektörleri kapsayacak bir
                                                              network’ünü genişlettiği,
                                      yönetim kurulu oluştur-
                                                              yeni işbirliklerinin kapı-
                                      mak üzere çalışmaların
                                                              larını araladığı ve ‘öz-
                                      başladığını belirten Ka-
                                                              gürce ürettikleri’ bir
                                      dooğlu şunları söyledi:
                                                              çalışma ortamı sunuyor.
                                      “Türkiye'nin en önemli
                                                              Kolektif House Kurucu
                                      ihracat kalemleri ara-
                                                              Ortağı ve CEO’su Ahmet
                                      sında yer alan otomotiv,
                                                              Onur, “Startup’lardan
                                      hazır giyim ve tekstil,
                                      beyaz eşya, tarım ve gıda  büyük kurumsal firma-
                                      ürünleri başta olmak    lara kadar herkes için en
                                      üzere büyük bütün sek-  uygun çalışma alanlarını
                                      törlerimizi kapsayıcı ola-  oluşturuyor ve geleceğin   Ahmet
                       Celal          cak bir yönetim kurulu  iş hayatına yön veriyoruz.     Onur
                       Kadooğlu
                                      oluşturacağız. 2024 yı-  Hibrit çalışma düzenine
           lında Suriye’ye gerçekleştirilen 1.5 milyar dolarlık ihracatın  geçişle birlikte esnek çalışma alanları kurumsal şir-
           660 milyon doları GAİB bünyesinde gerçekleşmiş, bunun 282  ketlerden yoğun ilgi görüyor. Bu yapılar, çalışanlara
           milyon doları hububat, bakliyat ve yağlı tohum ihracatından  özgürlük, üretkenlik, çeviklik sağlarken, şirketlere
           gelmişti. Bu pazardaki deneyimimizle pazardaki zorlukların  de maliyet verimliliği, ölçeklenebilirlik ve operasyo-
           çözümüne liderlik yapacağız.”                      nel esneklik sunuyor” açıklamasını yaptı.


                                Makine ihracatı 2 ayda 4.3 milyar dolar oldu

                             Makine İhracatçıları Birliği’nin (MAİB) paylaştığı  hem de dış güvenlik perspektifinde stratejik bir
                          makine imalat sanayi konsolide verilerine göre,  partner olarak Türkiye’nin önemini tarihi bir nok-
                          2025 ilk 2 ayında Türkiye'nin serbest bölgeler dâhil  taya taşıyor. Bu süreçte Türkiye’nin, makine gibi
                          toplam makine ihracatı 4.3 milyar dolar oldu. MAİB  teknoloji yoğun sektörlerdeki yatırım altyapısı daha
                          Başkanı Kutlu Karavelioğlu, Rusya karşısında artık  da anlam kazanıyor.” İhracatı miktar bazında %8.8
                           daha yalnız hisseden AB’nin tarihi bir dönüşümün  gerileyen makineciler, ortalama ihracat birim fiyat-
                            eşiğinde olduğunu; Türkiye’yi doğrudan etkile-  larını %5 artırdı. Bu yılki Şubat ihracatı değer ba-
                             yecek önemli gelişmeler yaşandığını kaydetti:  zında %5.8, miktar bazında %11.6 geriledi.
         Kutlu
         Karavelioğlu        “Ticaret savaşlarında el yükselten Avrupa’nın  Yıllıklandırılmış verilere göre ihracattaki azalma
                          silkinmesi hem ekonomi ve sanayi alanlarında  %1.8 seviyesinde kalarak 24 milyar dolar oldu.
                                                                                     Nisan 2025 KobiEfor  81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86