Page 51 - KobiEfor Nisan 2025
P. 51

l  Multimodal Taşımacılık imkanı: Konteyner taşımacılığı,
                                                         farklı taşıma modlarıyla (karayolu, denizyolu, havayolu ve de-
                                                         miryolu) kolayca entegre edilebiliyor. Böylece lojistik süreçler
                                                         daha esnek hale geliyor ve taşıma süreleri kısalıyor.
                                                         l  Yük zarar görmüyor, zaman tasarrufu sağlanıyor: Tek se-
                                                         ferlik yüklemeyle tekrar tekrar açılmadan yapılan bir taşı-
                                                         macılık olduğu için konteyner taşımacılığında, istifleme
                                                         işleminin az olmasına ek olarak, yükün zarar görmesi ve sü-
                                                         reçlerin uzaması engelleniyor, zaman tasarrufu sağlanıyor.
          lunduğunu ancak bunlar arasında Mersin Limanı’nın son yıl-  l  Güvenli, rahat ve hızlı yükleme ve boşaltma: Konteynerlar
          larda yapılan yatırımlar nedeniyle ön plana çıktığını ifade edi-  boyut olarak büyük olduklarından yükleme ve boşaltma iş-
          yor: “Mersin Limanı; İç Anadolu, Akdeniz ve Güneydoğu   lemi oldukça rahat, güvenli ve hızlı bir şekilde yapılabiliyor.
          Anadolu bölgelerinin ithalat ve ihracat kapısı olmasının ya-  l  Yüklerin hasar görmesi engelleniyor: Konteynerler ol-
          nında Orta Doğu ülkelerinin transit merkezi olarak niteleni-  dukça dayanıklı olduğundan yüklerin taşımasında hasar gör-
          yor. Yurt içine ve Ortadoğu ülkelerine kara, hava ve   mesi engelleniyor. Konteynerların yükleri dış etkenlerden
          demiryolları ile bağlanan Mersin Limanı, Türkiye’nin önde   koruyan yapısına ek olarak hava da geçirmemesi gıda ben-
          gelen endüstri şehirleri yanında, Irak, Suriye ve BDT ülkele-  zeri yükler için bozulmayı da engelliyor.
          rine en önemli bağlantı noktası konumunda. 2023 yılında   l  Çevredostu, güvenli, hızlı, kaliteli, uygun maliyetlerle ta-
          Mersin Limanı’nda toplam 31 milyon 454 bin ton yük elleç-  şıma: Parsiyel taşımacılığı ise aynı güzergahta yer alan bir-
          lendi ve liman Türkiye’nin                                    birinden farklı müşterilerin eşya, ürün
          deniz ticaretinde önemli bir                                   veya yüklerini aynı taşıma aracıyla ta-
          rol üstlendi. Türkiye gene-                                    şıma lojistiği. ‘Konteyner ve Parsiyel Ta-
          linde yük elleçleme miktarı                                    şımacılığı’, yüklerin çevredostu, güvenli,
          521 milyon 79 bin ton olarak                                   hızlı, kaliteli ve uygun maliyetlerle taşı-
          gerçekleşirken, Mersin Li-                                     nabilmesi ve küresel ticareti kolaylaştır-
          manı’nın bu toplam içindeki                                    ması açısından lojistik ve taşımacılık
          payı %6 olarak kaydedildi.                                     sektöründe önemli bir rol oynuyor. İpek-
          Mersin Limanı, 2023 yılında                                    yolu güzergahında yer alan ve Dünya’nın
          1 milyon 942 bin TEU kon-                                      tedarik zinciri üssü olma yolunda emin
          teyner elleçleme başarısıyla                                   adımlarla ilerleyen ve hızla dijital dönü-
          dikkat çekiyor. Türkiye ge-                                    şen Türkiye lojistik sektörü için de ‘Kon-
          nelinde elleçlenen toplam                                      teyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nda
          konteyner miktarı 12 milyon                                    sağlanacak başarı, rekabette öne çık-
          556 bin TEU olarak kayde-                                      masını sağlayacak.
          dilirken Mersin Limanı’nın bu alandaki payı %15.5 olarak yer   l  Maliyet avantajı ve yakıt verimliliği: Büyük hacimli yüklerin
          alıyor. Mersin Limanı’nın performansı göz önünde bulundu-  taşınmasını sağladığı için yakıt verimliliği açısından avantajlı.
          rulduğunda sektörden daha fazla pay alabilmek için T.C.   Özellikle denizyolu taşımacılığıyla birlikte değerlendirildi-
          Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen geniş-  ğinde, büyük miktarda yükün düşük maliyetle taşınmasını
          leme projesi daha da önem kazanıyor.”          sağlıyor.
                                                         l  Yeşil lojistik ve sürdürülebilirlik: Çevresel etkileri azaltma
          ‘Konteyner ve Parsiyel Taşımacılığı’nın        noktasında, denizyolu ve demiryolu taşımacılığıyla birlikte
          sunduğu faydalar                               değerlendirildiğinde karbon salınımını düşürme potansiye-
          l  Küresel ticaretin omurgası: Konteyner taşımacılığı, dünya   line sahip. Aynı zamanda akıllı konteyner sistemleri saye-
          genelinde ithalat ve ihracat süreçlerinde kritik bir rol oynuyor.   sinde enerji verimliliği sağlanabiliyor.
          Standart konteyner ölçüleri sayesinde uluslararası taşıma-  l  Dijitalleşme ve takip sistemleri: Konteyner taşımacılığında
          cılık daha verimli hale geliyor. Konteyner taşımacılığı, özel-  kullanılan gelişmiş takip sistemleri sayesinde yüklerin ne-
          likle uluslararası taşımacılık hizmetinde tercih edilen bir   rede olduğu anlık olarak izlenebiliyor. Bu da lojistik yöneti-
          taşımacılık türü. Dünya üzerinde yüklerin çeşitlenmesi ve ta-  minde verimliliği artırıyor.
          şımacılık taleplerinin artması, konteyner taşımacılığına olan   l  Sigorta ve hukuki güvenceler: Konteyner ve parsiyel taşı-
          ilgiyi arttırıyor. Konteyner ile nakliye bir taşımacılık türü ol-  macılığı, uluslararası sigorta sistemleriyle korunuyor. Bu, ta-
          masına rağmen; karayolu, denizyolu, havayolu ve demiryolu   şınan yüklerin kayıp veya hasar durumunda daha güvence
          taşımacılığı gibi taşımacılık modlarıyla beraber tercih ediliyor.   altında olmasına imkan sunuyor.
          l  Aynı konteyner içinde farklı ürün grupları taşınabiliyor:   l  Parsiyel taşımacılığın KOBİ’lere Faydası: Küçük ve orta öl-
          Çoğunlukla denizyolu taşımacılığıyla tercih edilen bu taşı-  çekli işletmeler (KOBİ'ler), parsiyel taşımacılık sayesinde
          macılık türünde aynı ürün gruplarının taşıması yapılabildiği   yüksek taşıma maliyetlerinden kaçınarak ihracat ve ithalat
          gibi aynı konteyner içinde farklı ürün grupları da yer alabiliyor.   süreçlerini daha ekonomik hale getirebiliyor.

                                                                                     Nisan 2025 KobiEfor  51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56