Page 27 - KobiEfor Şubat 2025
P. 27

%22.2’si önümüzdeki üç ayda yatırım plan-                  fazla iniş ve çıkışların olmadığı hafif, durağan
          larken, 2024’ün son çeyreğinde de gözlem-                  seyreden bir yıl olduğunu belirterek, bunun
          lenen problemlerin başında ilk üç çeyrekte                 temel nedenlerini; elektrikli araç sürecindeki
          olduğu gibi ‘maliyetlerdeki aşırı artış’ yer aldı.         dönüşüm sancıları ve global ölçekte devam
          2023’te %14’le önemli problemler arasında                  eden ekonomik kriz olarak sıraladı.
          yer almayan ‘iş ve ciro kaybı’, 2024’te %41 se-               Sektöre pozitif katkı: Orijinal yedek parça
          viyesine ulaşarak öne çıktı. ‘Kargo maliyeti’              fiyatlarının ciddi derecede yükselmesinin
          ile ‘teslimat problemleri’ en büyük 4. sıkıntı.            kullanıcıları aftermarket pazarına yönlendi-
          OSS üyeleri, 2024’e kıyasla, 2025’te dolar ba-             rerek otomotiv satış sonrası sektörünü ciddi
          zında yurt içi satışlarında ortalama %9.67                 anlamda hareketlendirdiğini de aktaran Öz-
          artış bekliyor.                                            çete, yıl içerisinde bu durumun sektöre ol-
            OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali                   dukça pozitif yönde katkı sağladığını kaydetti:
          Özçete, otomotiv satış sonrası sektörü olarak              “Ülke olarak küresel ölçekte otomotiv ve oto-
          2025 için 2024’te yakalanan satış rakamlarını              motiv satış sonrası sektörlerine en çok katkı
          ve üstünü hedeflediklerini söyledi: “Buna                   sağlayan ülkelerden biriyiz. 2025 içinde yeni
          rağmen önümüzdeki 5 yıl içerisinde geçmiş                  trendlerin en yakın takipçisi ve öğreticisi ola-
          dönemlerde yakalamış olduğumuz hızlı bü-         Ali Özçete  rak aftermarket pazarına yön vermek en
          yümeleri öngörmüyoruz. 2025 yılı satış ra-                 büyük hedeflerimiz arasında. Güçlü ve orga-
          kamlarını etkileyecek en belirleyici faktörlerin başında ise  nize şekilde hareket eden üretici ve dağıtıcı firmalarımızdan
          faiz indirimleri konusu yer alıyor. 2025 yılı itibarıyla faizlerin  aldığımız bu güçle birlikte yeni yıla dair umudumuz ve inan-
          geriye gitmesi yurt içi piyasada arz-talep dengesini yeniden  cımız her zaman yüksek.”
          canlandıracaktır. İhracat kapsamında ise Afrika ülkeleri  Üretici istihdamda yükseliş sürdü: OSS 2024 Yıl Sonu
          başta olmak üzere açılacak yeni pazarlarla birlikte sektörde  Sektörel Değerlendirme Anketi’ne katılan OSS üyelerinin
          büyümenin sağlanması önemli hedefler arasında yer alıyor.  %42.6’sı 2023’e göre istihdamını artırdı. Üyelerin %36.1’i söz
          Sektörümüzü 2025 yılında en çok ilgilendiren konulardan biri  konusu dönemde istihdamını korudu. %21.3’ü, 2023’e kı-
          de özellikle Çinli yatırımcıların Türkiye’ye yapacağı üretime  yasla istihdamının azaldığını belirtti. Dağıtıcı üyelerin istih-
          dayalı yatırımları olacak. Bu durum hem istihdama doğrudan  damları üretici üyelere göre daha fazla artış kaydetti.
          katkı sağlayacak aynı zamanda yine durağan geçmesini bek-  %26.2’si gelecek 3 ayda yatırım planlıyor: Ankete göre
          lediğimiz 2025 yılı için bize ek bir güvence sağlayacaktır. Bu  önümüzdeki 3 ayda yeni yatırım yapmayı düşünen üyelerin
          durum hem istihdama doğrudan katkı sağlayacak aynı za-  oranı %26.2 ile bir önceki döneme paralel seyretti. Bir önceki
          manda yine durağan geçmesini beklediğimiz 2025 için bize  ankette üretici üyelerin %30.8’i yatırım planlarken; yeni an-
          ek bir güvence sağlayacaktır.”                  kette bu oran %22.2’ye geriledi. Dağıtıcı üyelerde ise bu oran
            Ali Özçete, 2024’ün otomotiv satış sonrası sektörü için çok  %25.6’dan %29.4’e çıktı.


































                                                                                      ubat 2025 KobiEfor  27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32