Page 15 - KobiEfor Şubat 2025
P. 15

zarının %62’sine sahip olmayı sürdürecek. Avrupa’da satışla-  dünya otomotiv sektörünün lideri olabilme potansiyeline
          rın yatay bir seyir izlemesi beklenirken, ABD ve Kanada’da ise   sahip. Ancak bu süreçte, uzmanlar, fosil yakıtlı araçlardan
          daha yavaş fakat istikrarlı bir artış söz konusu.   elektrikli araçlara geçişte, pil verimliliği ve elektrikli araç şarj
            2030’a kadar dünyada satılan her 2 araçtan 1’i elektrikli   altyapısının geliştirilmesinin önemine de işaret ediyor.
          olacak: 2030’a kadar dünyada satılan her 2 araçtan 1’inin elek-
          trikli olacağı öngörülüyor. Ancak bu büyük dönüşümün gerçek-  Sektöre Trump etkisi
          leşebilmesi için elektrikli araç şarj altyapısına trilyon dolarlık   Ancak Donald Trump’ın yeniden ABD Başkanı seçilmesiyle,
          yatırım gerekiyor. Rho Motion’un öngörülerine göre, 2024’te   2025’ten itibaren uygulamaya başlayacağı şahin politikaların
          16.8 milyon olarak tah-  OTOMOT V ENDÜSTR S  VE     otomotiv sektörüne, özellikle de Avrupa pazarına da et-
          min edilen satış rakamı-  TEKNOLOJ LER ’NDE YEN     kileri olacak. Trump’ın göreve gelir gelmez ilk icraatı Bi-
          nın 2025’te 20.5 milyona     TRENDLER               den’ın elektrikli otomotiv düzenlemelerini yürürlükten
          ulaşması ve Çin’in bu sa-                             kaldırması oldu. Trump, komşu Kuzey Amerika ülke-
          tışların %62’sini oluştur-     Tam Otonom Araçlar      leri; Meksika ve Kanada dahil, BRIC ülkeleri, Avrupa
          ması bekleniyor. Rho                                    ve Uzak Doğu başta olmak üzere tüm yabancı ül-
          Motion Otomotiv Araş-              Hidrojen Yak t Hücreli Araçlar  kelerden gelecek ürünlere gümrük tarifelerini
          tırma Lideri William Ro-                                  yükselteceğini açıkladı. Bu uygulamaların Mek-
          berts, Çin’de elektrikli                                  sika’ya yatırım yaparak orada üretip ABD’ye
          araç talebi hızla artar-             3D Bask  ile Araç Üretimi  araç gönderen Alman markalarını ve Stellan-
          ken; Avrupalı markala-                                       tis’i etkileyeceği konuşuluyor.
          rın Çin pazarında rekabet              Yüzer Kabin Tasar m      Avrupa pazarında yaşanan daralmanın,
          etmekte zorlandığına dik-              (Floating Cabins)      Atlantik’in diğer tarafında yaşanan olum-
          kat çekiyor. Roberts, Avrupa             Elektrikli Ticari Araçlar ve    suz gelişmelerin, 2025’te hem Avrupa,
          Birliği’nde (AB) 2025’te yürür-          Otonom Kargo Sistemleri  hem de Türkiye otomotiv endüstrisini
          lüğe girecek Euro 7 emisyon               Dijital Kokpit ve      derinden etkileyeceği belirtiliyor. Yıllar-
          standartlarının elektrikli araç ta-       Art r lm < Gerçeklik (AR)  dır dış ticaret açığı veren ABD, artık
          lebini artıracağını, Avrupa’da elek-                               dünya ticaretine karşı kalkanlarını
          trikli araç satışlarının 2025’te              Ak ll   ç Mekân ve    kuşatıyor. Bu da ABD pazarına gir-
          toparlanarak %20 büyümesinin ön-              Ki<iselle<tirilmi< Deneyim  mek isteyen Çinli otomobil üre-
          görüldüğünü paylaştı.                                                 ticilerinin, bir dönem daha
            Roberts, ABD’de ise yeni elektrikli          3 Boyutlu Holografik Ekranlar  beklemek zorunda kalabile-
          araç modellerinin piyasaya sürülmesiyle                                  cekleri demek.
          satışların artmasını beklediklerini kaydetti.     Araç  çi Sa l k ve Refah Sistemleri  Çin otomotiv endüstrisi
          Roberts, elektrikli araçların yaygınlaşma-                                 son 10 yılda, dünyanın
          sında iki temel faktörün; tüketicilerin ekono-      Yapay Zeka Destekli Trafik    gelişmekte olan Afrika,
          mik erişilebilirlik ve altyapı sorunlarının öne     Yönetim Sistemleri       Latin Amerika, Okya-
          çıktığını belirtti. Elektrikli araçların daha geniş bir                       nusya, Orta Doğu gibi
          kitleye ulaşabilmesi için hükümetlerin şarj altya-     Kar-Buz Yönetim Sistemleri  tüm  pazarlarına
          pısına yatırım yapması kritik önem taşıdığını aktaran                           girdi ve buralarda
          Roberts, Avrupa’da Norveç gibi ülkelerde elektrikli      Yüksek Kapasiteli Güne< Paneli    pazar payı, bili-
                                                                   Entegrasyonu
          araçların pazar payının %90’lara ulaştığını, ancak                                nirlik ve imaj
          model çeşitliliğinin düşük olması nedeniyle tüketicilerin     Kablosuz  arj Teknolojisi  anlamında
          yeni araç alımında beklemeyi tercih ettiğini vurguluyor.                            önemli ka-
            Uzmanlar dünyada son 5 yılda elektrikli araç pazarın-                             zanımlar
          daki büyümede listenin başında Çin’in ve Avrupa’nın yer al-     elde etti. Etkin olamadıkları veya strate-
          dığını söylüyor. Avrupa Birliği’nin Avrupa Yeşil Mutabakatı   jik olarak sona sakladıkları tek bölge ise;
          doğrultusunda; 2050 yılına kadar Avrupa dünyanın ilk karbon   gelişmiş ülkeler yani Avrupa ve ABD. Çin en-
          nötr kıtası olmayı ve Avrupa’ya ihracat yapan pek çok ülke   düstrisi, bugün ticari araç ve binek otomobil üreticileriyle;
          2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı hedefliyor. Dün-  Batılı ülkelere de girmek istiyor.
          yada en çok karbon emisyonunu fosil yakıtlı araçların ürettiği   Uzmanlar, Çinli üreticilerin kendi aralarında giriştikleri
          düşünüldüğünde elektrikli araçlara geçiş bu hedefleri yaka-  fiyat rekabetinin de kıran kırana olduğunu aktarıyor. Çin üre-
          lamada kritik rol oynuyor. İhracatının yarısını Avrupa Birliği   ticileri kendi sınırları içinde ve denizaşırı pazarlarda yeni ya-
          (AB) ülkelerine yapan Türkiye’nin de 2053 net sıfır emisyon   tırımlar yapacaklarını açıklıyor. Bu ticaret savaşları ve fiyat
          hedefi düşünüldüğünde ihracat şampiyonu otomotiv endüs-  rekabeti, ilk etapta tüketiciye olumlu yansıyor gibi görünse
          trisi ve teknolojilerindeki değişim kaçınılmaz.    de uzmanlar bunun sürdürülebilir olmadığına dikkat çekiyor.
            Türkiye ‘Otomotiv Endüstrisi ve Teknolojileri’, global oto-  Volkswagen, Nissan gibi markaların zor durumda olduğu
          motiv sektöründeki paradigma değişimini yakalayabilirse   konuşulurken; Hozon, Nio, Xpeng ve benzeri markaların bir

                                                                                      ubat 2025 KobiEfor  15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20