Page 90 - KobiEfor Ocak 2025
P. 90

ÖNEML  NOTLAR



          4 kişiden 3’ü sürdürülebilir gıdaya olumlu bakıyor

             Sodexo, Harris Interactive ortaklı-  eğiliminde. Brezilya ve Hindistan gibi ül-
          ğında ikinci uluslararası sürdürülebilir  kelerde halkın 3’te 2’si sürdürülebilir gı-
          gıda barometresinin sonuçlarını açıkladı.  daya son derece olumlu bakarken; Batı
          7 binden fazla kişinin katılımıyla gerçek-  ülkelerinde bu oran %20-30 seviyele-
          leştirilen araştırma, daha sürdürülebilir  rinde kalıyor. Tüm tüketiciler için fiyat
          bir gıda sistemine geçişi hızlandırmayı  gıda ürünlerini seçmede birinci faktör ol-
          amaçlıyor. Araştırmaya katılanların  maya devam ediyor. Tüketicilerin %73’ü
          %74’ü sürdürülebilir gıda konusuna  fiyatı çevresel kaygıların önünde tutuyor.
          olumlu bakıyor. Ancak Batı ülkelerinde  Üç grup için de tat, fiyatın hemen arka-
          enflasyonist ekonomik koşullar, sürdü-  sından gelen önemli bir faktör olarak
          rülebilir gıdaya yönelik heyecanı azaltma  gıda seçiminde belirleyici oluyor.

          Türkiye’de işe alım piyasasında                   Türkiye’de startup

          ılımlı beklentiler devam ediyor                   yatırımları hızla artıyor
             ManpowerGroup’un İstihdama Genel Bakış Araştır-  Startup Yatırım Zirvesi, 1000 kişinin katılımıyla ger-
          ması’na göre; Türkiye’deki işverenler önümüzdeki çey-  çekleşti. Girişimciler, yatırımcılar ve kurumsal firma yö-
          rekte %12 puanlık Net İstihdam Görünümü (NEO) ile  neticilerinin bir araya
          ılımlı istihdam beklentilerini koruyor. ABD ve Asya Pasifik  geldiği Zirve, yenilikçi iş
                            Bölgesi için ekonomik beklentiler  fikirlerinin desteklen-
                            güçlenirken; bu bölgelerdeki ka-  mesi ve Türkiye ekono-
                            zanımlar Avrupa ve gelişmekte  misine katkı sağlanması
                            olan piyasalardaki düşüşlerle  açısından önemli bir
                            dengelendi. Sağlam küresel istih-  platform sundu. Etkinlik
                            dam görünümüne rağmen özel-    boyunca 85 startup,
                            likle Avrupa’daki bazı ülkeler  fuaye alanında kurumsal
                            istihdam beklentilerinin düştü-  firma yöneticileri ve yatırımcılarla birebir görüşerek
                            ğünü bildirdi. ManpowerGroup   projelerini tanıttı. 60 yatırım değerlendirme hakemi, gi-
                            Türkiye Genel Müdürü Feyza     rişimcilerin stantlarını gezerek projelerin potansiyelini
                            Na                             değerlendirdi. Zirve kapsamında seçilen 18 girişim,
                            Narlı, “Türkiye’deki işletmeler, is-
                     Feyza
                            tihdam seviyelerini artırmalarını
                     Narlı  ti h                           sahnede projelerini sunma fırsatı yakalayarak doğru-
                            engelleyen zorluklarla karşılaş-
                            e n                            dan yatırımcıların karşısında projelerini tanıttı. Küresel
                     ediy
                         or
          maya devam ediyor. Türkiye’nin ekonomik büyümesi,  startup ekosistemi, 2024 ikinci çeyreğinde 94.3 milyar
                          . T
                            ü
                   m
                          la
          artan akaryakıt fiyatları ve vergi yükü nedeniyle yavaşlı-  dolarlık işlem hacmiyle son beş çeyreğin en yüksek se-
                            rı
                             v
                        at
                    kı
                     t
                       fiy
          yor. Enflasyon oranı, son zamanlarda azalmış olmasına  viyesine ulaştı. KPMG’nin 2024 Yatırımlar Raporu’na
          rağmen hala yüksek seyretmeye devam ediyor. Bununla  göre, bu büyüme trendine paralel olarak Türkiye’deki
          birlikte hükümet, istihdamı canlandırmak için önemli  startup yatırımları da aynı dönemde yaklaşık dört kat
          adımlar atıyor” açıklamasını yaptı.              artarak 558.8 milyon dolara yükseldi.
          Epson’dan teknoloji çözümlerini şekillendirecek trendler
             Epson, çevre dostu tasarımlara, yapay  Başkanı Neil Colquhoun, “Sürdürülebilirlik
          zeka ve otomasyona öncelik vermeyi sür-  artık bir trendden daha fazlası haline geldi.
          dürüyor. Hem görüntüleme hem de baskı  Epson olarak, 2025’te teknolojik gelişimin
          çözümleri alanında inovatif yaklaşımlar ge-  önemli bir kısmının sürdürülebilirliğe ön-
          liştiren marka, önümüzdeki dönemde tek-  celik vereceğini düşünüyor, sektörün; enerji
          nolojinin hızla geliştiği bir dünya öngörüyor.  verimliliği, kaynak tasarrufu, atık azaltma
          Epson olarak misyonlarının, çevreyi korur-  ve geri dönüşüme odaklanacağını bekliyo-
          ken yenilikçi çözümlerle sürdürülebilir bir  ruz” diye konuştu. Colquhoun, teknoloji
          geleceğe katkıda bulunmak olduğunun al-  sektörünün sürdürülebilirlik, akıllı otomos-
          tını çizen ve 2025’te teknoloji dünyasını şe-  yon ve görsel inovasyonun kesiştiği bir
          killendireceğini öngördükleri üç temel  dönüm noktasında bulunduğunu da sözle-      Neil
                                                                                              Colquhoun
          trendi açıklayan Epson META-CW Asya  rine ekledi.
          90 KobiEfor Ocak 2025
   85   86   87   88   89   90   91   92   93