Page 87 - KobiEfor Ocak 2025
P. 87
UZMAN
2025’te Kurumlarda
Fark Yaratan Trendler
025 yılı, teknolojik yeniliklerin, iş derin kişiselleştirme ile evrimleşecek.
süreçlerinin ve kurum kültürlerinin Yapay zeka, müşteri verilerinden anlamlı iç-
2 yeniden şekillendiği bir dönem ola- görüler çıkararak, bireylerin ihtiyaçlarına
rak karşımıza çıkıyor. Kurumların rekabet göre uyarlanmış ürün ve hizmetler sunmayı
avantajını sürdürebilmesi, yalnızca tekno- kolaylaştıracak. Örneğin; dinamik fiyatlan-
lojiyi benimsemekle değil, aynı zamanda dırma modelleri, gerçek zamanlı öneriler ve
Kadri Demir çalışanlarına, müşteri deneyimlerine ve hedefli pazarlama kampanyaları, müşteri
sürdürülebilirliğe odaklanmasıyla mümkün sadakatini artırmanın temel yollarından biri
kadri.demir@poldy.com.tr
olacak. İşte 2025 yılında kurumlarda fark olacak.
yaratacak ve yenilik sağlayacak en önemli 5) Çeşitlilik, Dahil Etme ve Eşitlik
trendler: 2025’te kurumsal başarı, sadece finan-
1) Yapay Zekâ ve sal performansa değil, aynı zamanda çeşit-
Otomasyonun Yeni Dalgası lilik ve dahil edici bir kültür yaratma
Yapay zekâ (AI) ve otomasyon, 2025’te iş becerisine de bağlı olacak. Farklılıkları ku-
süreçlerinde daha önce görülmemiş bir hız caklayan bir iş gücü, inovasyonun artmasını
ve doğruluk sunacak. Özellikle yapay zekâ, sağlayarak şirketlerin daha yaratıcı çözüm-
yaratıcı süreçlerden müşteri desteğine ler üretmesine olanak tanıyacak. Çalışan
kadar birçok alanda devrim yaratıyor. Şirket- refahına yönelik programlar, ruh sağlığı
2025, yenilikçi ler, operasyonel verimliliği artırmak için tek- desteği ve kapsayıcı liderlik yaklaşımları,
teknolojilerin, rarlayan işleri otomasyona geçirirken, kurumlar için önemli bir rekabet avantajı
çalışanlarını daha stratejik roller için eğitiyor. oluşturacak.
sürdürülebilirlik
Chatbot’lar, veri analitiği araçları ve kişisel- 6) Blockchain ve Güvenlik Çözümleri
yaklaşımlarının ve leştirme çözümleri, müşteri deneyimini op- Blockchain teknolojisi, sadece finansal
insan merkezli timize etmek için yaygınlaşacak. işlemler için değil, aynı zamanda veri gü-
iş modellerinin 2) Dijital Dönüşüm ve Hibrit venliği, tedarik zinciri yönetimi ve kimlik
bir arada Çalışma Kültürü doğrulama gibi alanlarda da yenilik sağla-
Pandemi sonrası dönemde hız kazanan yacak. Siber güvenlik tehditlerinin arttığı bir
harmanlandığı hibrit çalışma kültürü, 2025’te de kurumla- dönemde, kurumlar blockchain temelli gü-
bir yıl olacak. rın vazgeçilmezi olmaya devam edecek. Ge- venlik çözümlerine yatırım yaparak veri gü-
lişmiş sanal ofis araçları, artırılmış venliğini artıracak.
gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) tek- 7) Upskilling ve Reskilling Programları
nolojileriyle desteklenerek, çalışanların Hızla değişen teknoloji ortamı, çalışan-
mekândan bağımsız olarak etkin bir şekilde ların becerilerini güncel tutmasını gerekti-
çalışmasını sağlayacak. Ayrıca dijital ikiz riyor. Kurumlar, upskilling (beceri
teknolojisi sayesinde fiziksel süreçlerin di- geliştirme) ve reskilling (yeniden beceri ka-
jital simülasyonlarıyla maliyetler düşürülüp zandırma) programlarına daha fazla yatırım
süreçler optimize edilecek. yapacak. Eğitimde yenilikçi yöntemler, artı-
3) Sürdürülebilirlik ve rılmış gerçeklik simülasyonları ve dijital öğ-
Yeşil Teknolojiler renme platformları, çalışanların yeni
Kurumlar, çevresel sürdürülebilirlik he- rollerine hızlı bir şekilde adapte olmalarını
deflerini gerçekleştirmek için yenilikçi yön- sağlayacak.
temler benimseyecek. Yenilenebilir enerji 2025, yenilikçi teknolojilerin, sürdürüle-
kaynaklarının kullanımı, karbon ayak izinin bilirlik yaklaşımlarının ve insan merkezli iş
azaltılması ve döngüsel ekonomi prensip- modellerinin bir arada harmanlandığı bir yıl
leri 2025’in iş dünyasındaki temel stratejileri olacak. Başarılı olmak isteyen kurumlar,
arasında yer alacak. Bu trend, hem çevre teknolojik dönüşümleri benimsemenin öte-
dostu operasyonlar yaratmak hem de müş- sine geçerek, çalışanlarına ve müşterilerine
terilerin sürdürülebilir ürün ve hizmet ta- anlamlı bir değer sunmaya odaklanmalıdır.
leplerine yanıt vermek açısından kritik Bu trendleri etkin bir şekilde uygulayan şir-
önem taşıyacak. ketler, sadece fark yaratmakla kalmayacak,
4) Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi aynı zamanda sektörlerinin geleceğini de
2025’te müşteri odaklı stratejiler, daha şekillendirecek.
Ocak 2025 KobiEfor 87