Page 87 - KobiEfor Ocak 2025
P. 87

UZMAN

                                  2025’te Kurumlarda

                                  Fark Yaratan Trendler

                                          025 yılı, teknolojik yeniliklerin, iş  derin kişiselleştirme ile evrimleşecek.
                                         süreçlerinin ve kurum kültürlerinin  Yapay zeka, müşteri verilerinden anlamlı iç-
                                  2 yeniden şekillendiği bir dönem ola-  görüler çıkararak, bireylerin ihtiyaçlarına
                                  rak karşımıza çıkıyor. Kurumların rekabet  göre uyarlanmış ürün ve hizmetler sunmayı
                                  avantajını sürdürebilmesi, yalnızca tekno-  kolaylaştıracak. Örneğin; dinamik fiyatlan-
                                  lojiyi benimsemekle değil, aynı zamanda  dırma modelleri, gerçek zamanlı öneriler ve
          Kadri Demir             çalışanlarına, müşteri deneyimlerine ve  hedefli pazarlama kampanyaları, müşteri
                                  sürdürülebilirliğe odaklanmasıyla mümkün  sadakatini artırmanın temel yollarından biri
          kadri.demir@poldy.com.tr
                                  olacak. İşte 2025 yılında kurumlarda fark  olacak.
                                  yaratacak ve yenilik sağlayacak en önemli   5) Çeşitlilik, Dahil Etme ve Eşitlik
                                  trendler:                             2025’te kurumsal başarı, sadece finan-
                                     1) Yapay Zekâ ve                   sal performansa değil, aynı zamanda çeşit-
                                     Otomasyonun Yeni Dalgası         lilik ve dahil edici bir kültür yaratma
                                     Yapay zekâ (AI) ve otomasyon, 2025’te iş  becerisine de bağlı olacak. Farklılıkları ku-
                                  süreçlerinde daha önce görülmemiş bir hız  caklayan bir iş gücü, inovasyonun artmasını
                                  ve doğruluk sunacak. Özellikle yapay zekâ,  sağlayarak şirketlerin daha yaratıcı çözüm-
                                  yaratıcı süreçlerden müşteri desteğine  ler üretmesine olanak tanıyacak. Çalışan
                                  kadar birçok alanda devrim yaratıyor. Şirket-  refahına yönelik programlar, ruh sağlığı
          2025, yenilikçi         ler, operasyonel verimliliği artırmak için tek-  desteği ve kapsayıcı liderlik yaklaşımları,
          teknolojilerin,         rarlayan işleri otomasyona geçirirken,  kurumlar için önemli bir rekabet avantajı
                                  çalışanlarını daha stratejik roller için eğitiyor.  oluşturacak.
          sürdürülebilirlik
                                  Chatbot’lar, veri analitiği araçları ve kişisel-  6) Blockchain ve Güvenlik Çözümleri
          yaklaşımlarının ve      leştirme çözümleri, müşteri deneyimini op-  Blockchain teknolojisi, sadece finansal
          insan merkezli          timize etmek için yaygınlaşacak.    işlemler için değil, aynı zamanda veri gü-
          iş modellerinin            2) Dijital Dönüşüm ve Hibrit       venliği, tedarik zinciri yönetimi ve kimlik
          bir arada                  Çalışma Kültürü                  doğrulama gibi alanlarda da yenilik sağla-
                                     Pandemi sonrası dönemde hız kazanan  yacak. Siber güvenlik tehditlerinin arttığı bir
          harmanlandığı           hibrit çalışma kültürü, 2025’te de kurumla-  dönemde, kurumlar blockchain temelli gü-
          bir yıl olacak.         rın vazgeçilmezi olmaya devam edecek. Ge-  venlik çözümlerine yatırım yaparak veri gü-
                                  lişmiş sanal ofis araçları, artırılmış  venliğini artıracak.
                                  gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) tek-  7) Upskilling ve Reskilling Programları
                                  nolojileriyle desteklenerek, çalışanların   Hızla değişen teknoloji ortamı, çalışan-
                                  mekândan bağımsız olarak etkin bir şekilde  ların becerilerini güncel tutmasını gerekti-
                                  çalışmasını sağlayacak. Ayrıca dijital ikiz  riyor.  Kurumlar,  upskilling  (beceri
                                  teknolojisi sayesinde fiziksel süreçlerin di-  geliştirme) ve reskilling (yeniden beceri ka-
                                  jital simülasyonlarıyla maliyetler düşürülüp  zandırma) programlarına daha fazla yatırım
                                  süreçler optimize edilecek.         yapacak. Eğitimde yenilikçi yöntemler, artı-
                                     3) Sürdürülebilirlik ve            rılmış gerçeklik simülasyonları ve dijital öğ-
                                     Yeşil Teknolojiler               renme platformları, çalışanların yeni
                                     Kurumlar, çevresel sürdürülebilirlik he-  rollerine hızlı bir şekilde adapte olmalarını
                                  deflerini gerçekleştirmek için yenilikçi yön-  sağlayacak.
                                  temler benimseyecek. Yenilenebilir enerji   2025, yenilikçi teknolojilerin, sürdürüle-
                                  kaynaklarının kullanımı, karbon ayak izinin  bilirlik yaklaşımlarının ve insan merkezli iş
                                  azaltılması ve döngüsel ekonomi prensip-  modellerinin bir arada harmanlandığı bir yıl
                                  leri 2025’in iş dünyasındaki temel stratejileri  olacak. Başarılı olmak isteyen kurumlar,
                                  arasında yer alacak. Bu trend, hem çevre  teknolojik dönüşümleri benimsemenin öte-
                                  dostu operasyonlar yaratmak hem de müş-  sine geçerek, çalışanlarına ve müşterilerine
                                  terilerin sürdürülebilir ürün ve hizmet ta-  anlamlı bir değer sunmaya odaklanmalıdır.
                                  leplerine yanıt vermek açısından kritik  Bu trendleri etkin bir şekilde uygulayan şir-
                                  önem taşıyacak.                     ketler, sadece fark yaratmakla kalmayacak,
                                     4) Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi   aynı zamanda sektörlerinin geleceğini de
                                     2025’te müşteri odaklı stratejiler, daha  şekillendirecek.
                                                                                     Ocak 2025 KobiEfor  87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92