Page 49 - KobiEfor Mart 2025
P. 49

de bu başarıya katkıda bulundu. 2025 yılında da bu   lıyor. Kärcher’in sunduğu bu çözümler, Türk tüketi-
          büyüme trendimizi sürdürmeyi ve Türkiye temiz-       cisinin temizlik anlayışındaki değişimle uyum içinde
          lik teknolojileri pazarındaki gücümüzü daha da                 hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor.
          pekiştirmeyi hedefliyoruz. Kärcher Türkiye                         KobiEfor: Ürün yelpazenize
          olarak, Türk tüketicisinin hijyen konusundaki                   ekleyeceğiniz en son inovatif ürünler
          beklentilerine en iyi şekilde cevap vermeye                     nelerdir?
          devam edeceğiz.                                                    Gökhan Gökmen: Kärcher’in en
            KobiEfor: Hangi ürün gruplarınızla                             fazla öne çıkan özelliklerinden biri
          ülkemizde faaliyet                                               inovasyon gücü. 2025 yılında lans-
          gösteriyorsunuz?                                                manını yapacağımız inovatif ürün ai-
            Gökhan Gökmen: Kärc-                                         lemiz, profesyonel otonom temizlik
          her’in çok geniş bir ürün yel-                 robot grubumuz olan KİRA. Li-Ion batarya teknolojisi ile do-
          pazesi bulunuyor: Buharlı temizleyiciler, halı-koltuk yıkama  natılan ürün serimiz, günlük bakım görevlerini otonom olarak
          makineleri, cam silme makineleri, elektrikli süpürgeler, zemin  gerçekleştiriyor. KİRA; süpürme, fırçalama, kurutma ve kenar
          temizleyiciler, basınçlı yıkama makineleri gibi ev tipi çözüm-  temizlemeyi tek bir işlemde tamamlayan sezgisel kullanıcı
          lerin yanı sıra Kärcher, profesyonel temizlik çözümleri de  arayüzü sayesinde tamamen otonom çalışan, çok
          sağlıyor. Zemin bakım ve temizlik otomatları, sü-            kolay bir şekilde kurulabilen ve çalıştırıla-
          pürücüler, kuru buz ile temizlik makineleri, yük-              bilen yeni temizlik robotu ailemiz. Yüksek
          sek basınçlı yıkama makineleri ve belediye                     düzeyde güvenlik sertifikalı sensörleri ve
          ekipmanlarına kadar geniş bir ürün gamımız                     geniş LİDAR menzili sayesinde KİRA,
          bulunuyor.                                                     geniş alanları bile bağımsız olarak temiz-
            KobiEfor: Türkiye’deki tüketici eğilimleri,                 leyebiliyor. Dahası, gerektiğinde otonom
          Kärcher’in ürün geliştirme ve pazarlama                      olarak haritalar oluşturabiliyor ve rotalar
          stratejilerini nasıl şekillendiriyor?                         planlayabiliyor. Uygulama aracılığıyla ya-
            Gökhan Gökmen: Pandemi sonrası Türk              KİRA        pılan temizlik performansı anlık olarak
          tüketicisinin temizlik anlayışında önemli de-                  takip edilebiliyor.
          ğişimler gözlemliyoruz. Euromonitor Inter-                       KobiEfor: Bu inovatif ürünler, hangi
          national’ın “Türkiye’de Tüketici Değerleri ve                  satış kanalları aracılığıyla hizmete
          Davranışları” raporuna göre, Türk tü-                         sunulacak?
          keticileri hijyen konusuna giderek daha                       Gökhan Gökmen:  KİRA ürün ailemiz,
          çok önem verirken, temizlik işlerine daha azsüre      özellikle endüstriyel tesisler, hastaneler, lojistik mer-
          ayırma eğilimindedir. Bu sebeple temizlik alanındaki ürünlerin  kezleri vb. alanlar için ideal temizlik çözümleri su-
          yüksek performans göstermesi ve hayatı kolaylaştırması öne  nuyor. Ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak
          çıkan beklentiler arasında.                            için www.karcher.com.tr
            Kärcher’in yenilikçi temizlik çözümleri, Türk tüketicisinin  web sitemiz aracılığıyla
          hijyen ve hız beklentilerini karşılayarak günlük hayatın vaz-  uzman ekiplerimize ulaşabi-
          geçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle Kärcher buharlı  lir, demo talep edebilir ve ih-
          temizleyiciler, artan hijyen ihtiyacını pratik bir şekilde karşı-  tiyaçlarınıza yönelik bu çığır
          lıyor. Aynı zamanda çevre bilincinin artması, kimyasal kul-  açıcı otonom dünya ile tanışa-
          lanmadan ve doğaya zarar vermeden temizlik yapma   bilirsiniz.
          yaklaşımı, Kärcher’in stratejisine yön veren temel unsurlar  KobiEfor: 2025 yılı için
          arasında yer alıyor. Buharlı temizleyiciler, çevre dostu  belirlediğiniz satış ve büyüme
          teknolojileriyle hem etkili hem de sürdürülebilir bir  hedefleriniz neler?
          temizlik deneyimi sunarak, Türk tüketicisinin bek-     Gökhan Gökmen: Tüke-
                             lentilerini en üst düzeyde karşıla-  ticilerin artan hijyen beklentileri ve
                             maya devam ediyor.          yaşam tarzlarındaki değişim, sek-
                            Kärcher’in 2024’ün ilk çeyreğinde  törü  yeniden şekillendirirken
                   gerçekleştirdiği Halı-Koltuk Yıkama Tüketici İç-  Kärcher olarak, uzmanı
                  görü Araştırması’na göre, Türk tüketicilerinin  olduğumuz temizlik ala-
                   %26’sı ayda bir koltuklarını yıkarken, %23’ü ise  nında bu dönüşümün öncüsü olmaya devam edece-
                   2-3 haftada bir yıkıyor. Halılara gelince; tüketi-  ğiz. Bu kapsamda özellikle altyapı ve personel
                   cilerin %25’i ayda bir halılarını yıkarken, %20’si  yatırımlarımıza hız kesmeden devam edip marka yatı-
                   ise her hafta halılarını siliyor. Temizliğin sıklığı  rımlarımızı artırarak, Euro bazında en az %15 büyüme
                   ve tüketicilerin pratik çözüm ihtiyacı Kärc-  hedefliyoruz. Temizlik çözümlerimiz konusunda lider ko-
                   her’in yerden tasarruf sağlayan kompakt  numumuzu güçlendirirken, inovatif ürünlerimizle pazarı
                   çözümlerini daha çok talep edilir kı-      dönüştürmeye devam edeceğiz.
                                                                                     Mart 2025  KobiEfor  49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54