Page 49 - KobiEfor Mart 2025
P. 49
de bu başarıya katkıda bulundu. 2025 yılında da bu lıyor. Kärcher’in sunduğu bu çözümler, Türk tüketi-
büyüme trendimizi sürdürmeyi ve Türkiye temiz- cisinin temizlik anlayışındaki değişimle uyum içinde
lik teknolojileri pazarındaki gücümüzü daha da hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor.
pekiştirmeyi hedefliyoruz. Kärcher Türkiye KobiEfor: Ürün yelpazenize
olarak, Türk tüketicisinin hijyen konusundaki ekleyeceğiniz en son inovatif ürünler
beklentilerine en iyi şekilde cevap vermeye nelerdir?
devam edeceğiz. Gökhan Gökmen: Kärcher’in en
KobiEfor: Hangi ürün gruplarınızla fazla öne çıkan özelliklerinden biri
ülkemizde faaliyet inovasyon gücü. 2025 yılında lans-
gösteriyorsunuz? manını yapacağımız inovatif ürün ai-
Gökhan Gökmen: Kärc- lemiz, profesyonel otonom temizlik
her’in çok geniş bir ürün yel- robot grubumuz olan KİRA. Li-Ion batarya teknolojisi ile do-
pazesi bulunuyor: Buharlı temizleyiciler, halı-koltuk yıkama natılan ürün serimiz, günlük bakım görevlerini otonom olarak
makineleri, cam silme makineleri, elektrikli süpürgeler, zemin gerçekleştiriyor. KİRA; süpürme, fırçalama, kurutma ve kenar
temizleyiciler, basınçlı yıkama makineleri gibi ev tipi çözüm- temizlemeyi tek bir işlemde tamamlayan sezgisel kullanıcı
lerin yanı sıra Kärcher, profesyonel temizlik çözümleri de arayüzü sayesinde tamamen otonom çalışan, çok
sağlıyor. Zemin bakım ve temizlik otomatları, sü- kolay bir şekilde kurulabilen ve çalıştırıla-
pürücüler, kuru buz ile temizlik makineleri, yük- bilen yeni temizlik robotu ailemiz. Yüksek
sek basınçlı yıkama makineleri ve belediye düzeyde güvenlik sertifikalı sensörleri ve
ekipmanlarına kadar geniş bir ürün gamımız geniş LİDAR menzili sayesinde KİRA,
bulunuyor. geniş alanları bile bağımsız olarak temiz-
KobiEfor: Türkiye’deki tüketici eğilimleri, leyebiliyor. Dahası, gerektiğinde otonom
Kärcher’in ürün geliştirme ve pazarlama olarak haritalar oluşturabiliyor ve rotalar
stratejilerini nasıl şekillendiriyor? planlayabiliyor. Uygulama aracılığıyla ya-
Gökhan Gökmen: Pandemi sonrası Türk KİRA pılan temizlik performansı anlık olarak
tüketicisinin temizlik anlayışında önemli de- takip edilebiliyor.
ğişimler gözlemliyoruz. Euromonitor Inter- KobiEfor: Bu inovatif ürünler, hangi
national’ın “Türkiye’de Tüketici Değerleri ve satış kanalları aracılığıyla hizmete
Davranışları” raporuna göre, Türk tü- sunulacak?
keticileri hijyen konusuna giderek daha Gökhan Gökmen: KİRA ürün ailemiz,
çok önem verirken, temizlik işlerine daha azsüre özellikle endüstriyel tesisler, hastaneler, lojistik mer-
ayırma eğilimindedir. Bu sebeple temizlik alanındaki ürünlerin kezleri vb. alanlar için ideal temizlik çözümleri su-
yüksek performans göstermesi ve hayatı kolaylaştırması öne nuyor. Ürünlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak
çıkan beklentiler arasında. için www.karcher.com.tr
Kärcher’in yenilikçi temizlik çözümleri, Türk tüketicisinin web sitemiz aracılığıyla
hijyen ve hız beklentilerini karşılayarak günlük hayatın vaz- uzman ekiplerimize ulaşabi-
geçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle Kärcher buharlı lir, demo talep edebilir ve ih-
temizleyiciler, artan hijyen ihtiyacını pratik bir şekilde karşı- tiyaçlarınıza yönelik bu çığır
lıyor. Aynı zamanda çevre bilincinin artması, kimyasal kul- açıcı otonom dünya ile tanışa-
lanmadan ve doğaya zarar vermeden temizlik yapma bilirsiniz.
yaklaşımı, Kärcher’in stratejisine yön veren temel unsurlar KobiEfor: 2025 yılı için
arasında yer alıyor. Buharlı temizleyiciler, çevre dostu belirlediğiniz satış ve büyüme
teknolojileriyle hem etkili hem de sürdürülebilir bir hedefleriniz neler?
temizlik deneyimi sunarak, Türk tüketicisinin bek- Gökhan Gökmen: Tüke-
lentilerini en üst düzeyde karşıla- ticilerin artan hijyen beklentileri ve
maya devam ediyor. yaşam tarzlarındaki değişim, sek-
Kärcher’in 2024’ün ilk çeyreğinde törü yeniden şekillendirirken
gerçekleştirdiği Halı-Koltuk Yıkama Tüketici İç- Kärcher olarak, uzmanı
görü Araştırması’na göre, Türk tüketicilerinin olduğumuz temizlik ala-
%26’sı ayda bir koltuklarını yıkarken, %23’ü ise nında bu dönüşümün öncüsü olmaya devam edece-
2-3 haftada bir yıkıyor. Halılara gelince; tüketi- ğiz. Bu kapsamda özellikle altyapı ve personel
cilerin %25’i ayda bir halılarını yıkarken, %20’si yatırımlarımıza hız kesmeden devam edip marka yatı-
ise her hafta halılarını siliyor. Temizliğin sıklığı rımlarımızı artırarak, Euro bazında en az %15 büyüme
ve tüketicilerin pratik çözüm ihtiyacı Kärc- hedefliyoruz. Temizlik çözümlerimiz konusunda lider ko-
her’in yerden tasarruf sağlayan kompakt numumuzu güçlendirirken, inovatif ürünlerimizle pazarı
çözümlerini daha çok talep edilir kı- dönüştürmeye devam edeceğiz.
Mart 2025 KobiEfor 49